Publicitat
spot_img

El ‘Bicibús’, la felicitat feta activisme en un documental

La idea d’una vida més tranquil·la, més saludable i respectuosa, al documental 'Bicibús' fet per estudiants de la productora Otoxo

Publicat el 12.10.2022 19:56

Societat

El Jardí

Aquest dimarts al matí, en una de les sales de l’antiga presó Model, es va presentar per a la premsa el documental ‘Bicibús‘ fet per estudiants del curs Into Industry Programme de la productora Otoxo, i al vespre es va poder veure en dos passis al Centre Cívic Urgell.

El documental, centrat en el bicibús de l’Eixample, mostra l’impuls d’aquesta iniciativa que neix als barris i amb l’impuls de les famílies i retrata la il·lusió i l’entusiasme dels nens i nenes que hi participen, així com la implicació de pares i mares per promure’l. 

Publicitat
Cartell del primer passi del documental

Sempre des del punt de vista dels i les participants del bicibús, el documental posa de manifest el moment de crisi de model que viu la ciutat en matèria de mobilitat, durant dècades tan centrada en el cotxe.

Així, mentre l’escamot de bibicletes del bicibús transmet la idea d’una vida més tranquil·la, més saludable i respectuosa, els vehicles de combustió ens transmeten la idea d’aquesta vida més crispada, accelerada i contaminant.

Tal i com s’explica al documental, participar en una línia de bicibús és molt més que anar amb bicicleta a l’escola: és fer comunitat, és fer més amable la ciutat, és una forma de recuperar l’espai públic i tothom que hi participa arriba a l’escola amb una sensació de felicitat d’aquí que, com apunta una de les protagonistes de la pel·lícula més que d’activisme de la bicicleta o de la mobilitat sostenible ens trobem amb persones que fan “activisme de la felicitat”.

Presentació del documental ‘Bicibús’ © El Jardí

Malgrat l’èxit de les línies de bicibús (aquest divendres se n’inaugurarà la tretzena línia), Rosa Suriñach, portaveu de la Xarxa de Bicibusos, va recordar que cal entendre aquesta iniciativa com una acció de transició que ha de conduir al que hauria de ser l’objectiu a mitjà termini i que no és altre que els infants i joves puguin anar a l’escola amb bicicleta i amb seguretat sense necessitat d’anar en grup organitzat.

Per la seva banda, el regidor d’Educació Pau Gonzàlez, que també va estar present a la presentació, va avançar que s’està treballant en un protocol que ha de facilitar la creació de línies de bicibús arreu de la ciutat i amb els mateixos criteris. Així mateix, va anunciar que properament se senyalitzaran els punts d’inici de les línies de bicibús, inicialment, al districte de l’Eixample i no va descartar que línies de Bicibús d’altres districtes també ho acabin sol·licitant. 

En bona part, gènesi d’aquesta iniciativa nascuda a Vic al 2020, es troba també al barri de les Tres Torres amb les famílies del Col·legi Reial Monestir Santa Isabel, que és on es va replicar per primer cop a Barcelona a l’abril del 2021. Avui en dia, el BiciBús de Sarrià (@bicibusbcn) compta amb les rutes actives de Via Augusta, Bonanova i les Tres Torres.

spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Sarrià-Sant Gervasi es manté com el districte més elitista del mercat immobiliari

Un de cada deu habitatges venuts supera els dos milions d'euros

Com preparen els Castellers de Sarrià l’estrena al Concurs de Torredembarra?

La Xarxa de Televisions Locals dedica un documental de 12 minuts a la colla, que es prepara per participar per primer cop en la cita: "No tenim sostre"

Una veïna de Sarrià-Sant Gervasi descobreix una granada en un calaix de casa seva

L'artefacte explosiu era propietat del seu difunt marit, i ha estat retirat sense incidents pels Mossos d'Esquadra

El pressupost del 2023 pel Districte augmenta un lleuger 1,6 % sense convèncer a l’oposició

Torna a augmentar la despesa en recursos humans i una tercera part del pressupost es destinarà al manteniment de la via pública
spot_img

Diana Pla: “A la plaça Sant Vicenç he après a fer-ho tot”

L’artista sarrianenca reflexiona sobre la influència del barri i la família en la seva formació, la recerca d’una veu pròpia a través del cos, l’error i la vulnerabilitat del clown, i l’equilibri entre dirigir i interpretar en la seva trajectòria creativa

La justícia referma la lluita veïnal contra els pisos de luxe a Can Raventós mentre Gay reobre la porta a la permuta parcial

Amb la via judicial esgotada per a la promotora, el veïnat denuncia un “reculament” del consistori: Urbanisme veia viable la cessió total, però la mediació de la regidora del Districte ha desplaçat la negociació a favor de Corp

La font de la plaça Molina

Descobreix com una gran font construïda per iniciativa popular el 1874, amb escuts, piques, una placa de marbre desapareguda i el record del moviment d’avantguarda Dau al Set, forma part del mosaic de memòries de l'indret

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí