Dissabte 20, abril 2024
18.4 C
Sant Gervasi
18.4 C
Sarrià
Publicitat

El GMD i Cs augmenten l’oposició als carrils bici

Publicat el [wpdts-custom start="post-created" format="j.n.Y G:i"]

Notícies de Sant Gervasi

Carme Rocamora (@CarmeCRS)

El Grup Municipal Demòcrata està organitzant aquests últims mesos reunions obertes amb els veïns per recollir les seves demandes i poder tractar-les de cara a les properes eleccions. L’última sessió que van fer va ser el dijous 12 d’abril a Vil·la Urània. I va començar amb un clima marcat per la felicitat: els del grup demòcrata acabaven d’assabentar-se que Puigdemont sortia de la presó alemanya.

Publicitat

Apuntant maneres per a les properes eleccions, el regidor president Jordi Martí va explicar la intenció de la seva agrupació de ser una “alternativa real i no negativa” al govern actual. Martí va explicar que segons els seus el que s’ha de fer és prioritzar en millorar el transport públic i el bus de barri i a més, per tal de reduir la contaminació invertir en vehicles elèctrics. Va criticar al govern d’Ada Colau per haver imposat els carrils bici “de manera forçada, ràpida i ideològica”.

Publicitat

Tot seguit es va donar pas als veïns per dir la seva. El president de l’associació de veïns de la Bonanova va demanar que es tinguin en compte les demandes dels veïns a l’hora de fer el projecte i va apostar també per millorar el transport públic seguint la lògica que amb bicicleta només hi pot anar una persona mentre que amb transport públic hi pot anar una família sencera.

Bartolomé Criado ©Carme Rocamora

També va parlar el president de l’associació de veïns del Turó Park, Bartolomé Criado, que va apuntar que és molt perillós anar en bicicleta per Barcelona, fet que va comparar amb fumar, per l’aire contaminat que respiren els ciclistes. Així mateix, va explicar que el carril que s’ha fet a Ganduxer “és inútil” atès que està en un pujada molt exagerada i ningú no el fa servir. “Que pugi la Colau amb bicicleta per aquest carril” va etzibar Criado. Així mateix, va repetir una de les teories que ja ha mencionat en altres espais, consistent en què la gent que fa servir la bicicleta és “per necessitat” i que el que s’ha de fer és proporcionar “transport públic assequible”. Criado va ser molt crític amb el govern i va declarar que Colau fa carrils bicicleta per obtenir subvencions de la Unió Europea: “llámala tonta”, va concloure Criado. Així mateix, va explicar que aniran a la UE a denunciar la situació dels carrils bici de Barcelona pels riscos que comporten.

Julià Cabrerizo ©Carme Rocamora

Finalment va ser el torn de Julià Cabrerizo, membre del PDeCAT i doctor en enginyeria civil. Mitjançant un informe i dades de la ciutat va explicar que és molt complicat incentivar l’ús de la bicicleta a Barcelona degut a la seva orografia: més d’un 42% del terra barceloní és de pendent. Després de la seva exposició va criticar que el govern faci servir la bicicleta per atacar el model privat de cotxes, que segons Cabrerizo, molt poca gent en proporció fa servir a la ciutat.

Cs remarca que ara hi ha més contaminació a causa dels carrils bici

La presidenta del grup municipal de Ciutadans a l’Ajuntament de Barcelona, ​​Carina Mejías, va denunciar el passat dijous 6 d’abril la implantació de carrils bici i els problemes de circulació que es troben els conductors. Per Mejías les polítiques de mobilitat del govern de Colau “no han fet més que incrementar els embussos i la contaminació”.

Carina Mejías ©Ciutadans

La líder de Ciutadans a Barcelona va argumentar que el barri té un percentatge elevat de gent gran i una orografia complicada de manera que veuria més efectiu per als veïns “la implantació d’autobusos de barri que millorin la connectivitat de la zona”.

Pel que fa a la circulació en moto Mejías va recordar que Barcelona és la ciutat europea amb més motos, 300.000, i veu necessari l’augment de places d’aparcament que actualment està xifrat en 60.000. Alhora, la formació taronja aposta per impulsar una campanya per sensibilitzar els motoristes en el compliment de les ordenances, respectar l’aparcament en zones establertes i fomentar l’ús de motos elèctriques menys contaminants.

 

Publicitat

Subscriu-t'hi

Dona suport al periodisme cooperatiu i de proximitat



PDF per 35€ l'any
PDF + PAPER per 50 € l'any

1 COMENTARI

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí