Publicitat

El mètode Kumon aposta “més que mai” per l’aprenenatge autodidacta en els infants

El centre defensa que els nous hàbits digitals i les quarantenes obligades per la pandèmia reforçen la importància de tenir una actitud autodidacta

spot_img

Publicat el 24.1.2022 14:38

Educació

El Jardí

En el Dia Internacional de l’Educació, que se celebra aquest dilluns 24 de gener, el centre Kumon Barcelona – Sant Gervasi-Galvany promou, a través del seu mètode educatiu, un canvi en el model d’aprenentatge entenent que els fills necessiten ara, més que mai, aprendre a ser autodidactes. El centre defensa que els nous hàbits digitals i les quarantenes obligades per la pandèmia reforçen la importància de “fomentar, en els infants, una actitud autodidacta, més autonomia i motivació per aprendre.”

Publicitat

Per a l’assagista Zygmunt Bauman, «les ganes de tenir coneixement s’haurien de fer gradualment més intenses al llarg de tota la vida, perquè cada individu continuï creixent i sigui alhora una persona millor». En el passat, l’educació es veia com una acció acotada en el temps; avui, sabem que aprendre és una activitat que ens acompanya durant tota la vida, des que naixem. Mentre ens desenvolupem com a persones, les nostres ganes d’aprendre també han de créixer.

Publicitat

Predisposats a aprendre

La gran pregunta és, com s’han de preparar els fills perquè siguin capaços de desenvolupar una predisposició a aprendre? Segons la directora i orientadora del centre Kumon a Sant Gervasi, Laia Santanach, cal promoure la seva autonomia i curiositat; confiar en ells perquè confiïn en si mateixos; entrenar-los perquè es vegin forts i capaços, i deixar-los viure l’experiència d’aprendre per ells mateixos.

Els infants aprenen molt més que els adults, molt més de pressa, i els efectes d’aquest aprenentatge es notaran tota la vida. A partir dels 2 anys, la capacitat d’aprenentatge dels infants es pot desenvolupar amb el mètode Kumon.

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Els Salesians de Sarrià supera el 97% dels aprovats en BI i se situa entre les millors escoles amb aquest programa

Mentre la mitjana global d'aprovats en Batxillerat Internacional és del 80,1%, aquest centre es troba 17 punts per sobre

Vil·la Urània acull una festa infantil en la inauguració de l’UràniaLab, el laboratori científic educatiu

El nou espai de pensament crític celebra la seva obertura amb tallers, espectacles i activitats per a totes les edats

Les famílies de l’escola Poeta Foix reclamen una reforma dels banys per garantir la seguretat dels alumnes

Davant les peticions de l'AFA, el Consorci d'Educació defensa que "no és prioritari ni urgent"

Els ODS a Infantil i Primària

El pla d'acció amb 17 Objectius de Desenvolupament Sostenible de l'Escola Garbí Pere Verges
spot_img

Flors, colors, fragàncies i pol·linitzadors

L’esclat de la floració a la primavera constitueix un espectacle extraordinari, un festival de formes, colors i fragàncies que magnetitza els nostres sentits. Flors i més flors, un repertori inabastable de “vida extremadament efímera” que desferma grans complicitats amb l’entorn.

Les vacances, una oportunitat de reequilibri per les persones amb Alzheimer o Parkinson

El temps lliure pot esdevenir en una oportunitat per mirar més als ulls, escoltar amb més paciència i redescobrir formes de convivència que van més enllà de la cura

Societats precaritzades

"Hi ha una falsa equació que sosté que un pobre, d’entrada, és una bona persona, mentre que a un ric sempre se l’ha de veure com un presumpte delinqüent. I de tant sentir-ho, molts ciutadans que per anar fent la viu-viu aspiren a ser subvencionats acaben afegint-se al carro de les persones acrítiques amb el poder"

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

[adrotate banner="15"]