Publicitat

El passatge de Mulet, un concepte de ciutat molt diferent

El passatge de Mulet forma part del Patrimoni Arquitectònic de Barcelona amb el grau de protecció de Bé d'Interès Urbanístic

spot_img

Publicat el 25.2.2020 6:30

Nomenclàtor

Jesús Mestre

Entrar al passatge de Mulet és endinsar-se en un concepte de ciutat molt diferent del que vivim. El vial uneix el carrer Saragossa amb Vallirana i, com en el cas del passatge Sant Felip, queda delimitat per unes portes que es tanquen a la nit.

Publicitat

En aquesta zona del Farró, hi havia la finca de Can Regàs. L’Ajuntament de Sant Gervasi de Cassoles va aprovar la urbanització el 1867, i l’any següent Antoni Mulet i Orfila comprà una peça de la propietat que donava als carrers Saragossa i Vallirana. Va obrir un passatge a la part central i va començar a construir una vintena de cases a l’anglesa, o sigui, amb un petit pati que donava al passatge. Va costar de vendre les cases a causa de la situació política del moment, la Revolució de Setembre de 1868. Així i tot, a poc a poc, Mulet aconseguí vendre o arrendar les cases.

Publicitat

Cada una de les cases ha tingut una història particular que en Pep Arisa ens explica detalladament en un extens i interessant article a Coses del Farró, núm. 7. Alguns edificis es van enderrocar i se n’han fet de nous, de veïns, com els 1 i 2, que donen al carrer Saragossa. Moltes cases han tingut reformes a fons, d’èpoques diverses, i algunes fins i tot llueixen un estil modernista i d’altres una arquitectura moderna. Segurament, la que conserva l’aspecte més originari és la número 13. Algunes han gaudit de vida social, com la número 14, on hi hagué abans de la Guerra la seu del Centre Autonomista Català de Sant Gervasi, o la 4, on des del 1970 hi ha la seu del Club Excursionista de Gràcia i de l’Agrupació Escolta Pere Rosselló.

El passatge de Mulet forma part del Patrimoni Arquitectònic de Barcelona amb el grau de protecció de Bé d’Interès Urbanístic, que estableix una especial protecció dels patis davanters, les reixes originals i la tipologia dels edificis, així com limitacions en la volumetria i els sostres edificables i el manteniment d’algunes de les edificacions més singulars.

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

La Fundació Felícia Fuster inaugura l’exposició “Conxa Sisquella, simfonies de colors”

La mostra recull les obres d'estil informalista de l'autora i es podrà visitar fins al 18 de juliol

El 76% de l’oferta de pisos al Putxet i el Farró són de lloguer de temporada

Galvany és el tercer barri de Sarrià-Sant Gervasi més afectat per aquesta pràctica

Vil·la Urània acull una festa infantil en la inauguració de l’UràniaLab, el laboratori científic educatiu

El nou espai de pensament crític celebra la seva obertura amb tallers, espectacles i activitats per a totes les edats

El Jardí 115, març de 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2025/04/El-Jardi-115_Marc25_0403.pdf
spot_img

El carrer d’Amigó canvia de sentit a partir de diumenge per reduir les afectacions al trànsit de les obres de l’L8

L’actuació forma part del dispositiu de mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona i la Generalitat de Catalunya de cara al tall del carrer de Muntaner entre Laforja i Marià Cubí a partir del 10 d’agost

L’Institut Tècnic Eulàlia commemora el seu centenari amb actes a l’escola i en diversos indrets emblemàtics de Barcelona

La celebració es clourà amb una trobada festiva d’antics alumnes i professors el dissabte 24 d’octubre de 2026

Estudiants de l’EUSS presenten un nou monoplaça elèctric amb aerodinàmica perfeccionada

Una versió millorada del monoplaça elèctric, amb un 260% més d’eficiència aerodinàmica i que mira cap al futur de la competició: així és el nou vehicle desenvolupat per l’equip d’EUSS MotorSport

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

[adrotate banner="15"]