Publicitat

El passatge de Sant Felip

spot_img

Publicat el 18.9.2016 10:00

Nomenclàtor

Jesús Mestre Campi

És un dels racons romàntics de Sant Gervasi, que conserva tot el seu ambient vuitcentista. Situat al cor del Farró, entre els carrers de Saragossa i de la Gleva, aquest passatge ha mantingut els vint-i-quatre edificis originals, torres de 30 pams de façana amb dues plantes i golfes, excepte els quatre situats a les entrades del passatge, que són més grans. Cada casa té un petit patí o jardí de 4 metres a la part del davant, i un altre de més extens a la part posterior. Recorden molt les tradicionals cases unifamiliars angleses -amb la planta baixa enfonsada-, però amb un to més atrevit a les façanes que són totes diferents, algunes d’estil modernista. Es manté com una mostra d’una forma d’habitatge que a principis del segle XX devia ser força corrent a Sant Gervasi però que ara gairebé s’ha perdut.

Publicitat

L’origen de la urbanització del passatge és el 1875, quan Francesca Pou i Salent sol·licita a l’Ajuntament de Sant Gervasi llicència per obrir un passatge en la propietat que havia estat de Silvestre Farró, i que havien anat a parar als germans Volart i Pou. El terreny quedava darrere mateix de les primeres cases que es van fer a la zona que, pel cognom de l’antic propietari, es coneixia com a Farró. En principi el passatge s’havia de conèixer com a Volart, en reconeixement dels nous propietaris, però des de 1877, quan es comença a edificar, és conegut com a Sant Felip, el mateix nom que tenia abans el carrer Saragossa.

Publicitat

Es manté, doncs, com un indret tranquil i acollidor amagat dins el Farró, un passatge que es busca per fer “drecera” i fruit uns instant quan s’hi passa, tot alentint el caminar. El barri, sortosament, és un dels indrets més reposats d’un Sant Gervasi que sol estar sempre curull d’activitat i moviment.

La fotografia, cedida per l’Arxiu Fotogràfic de Barcelona (AFB), s’atribueix a Jaume Anglada i es va fer entre 1900 i 1910. Sorprèn que el passatge hagi canviat tant poc.

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

La Fundació Felícia Fuster inaugura l’exposició “Conxa Sisquella, simfonies de colors”

La mostra recull les obres d'estil informalista de l'autora i es podrà visitar fins al 18 de juliol

Així era Sarrià-Sant Gervasi al segle XX

La sèrie "Recapturant" explica l'evolució del districte a través de la fotografia històrica

100 anys d’una catàstrofe ferroviària del Tren de Sarrià

El 9 d'abril de 1925 van morir 26 persones i va haver-hi 87 ferits greus: tot i la catàstrofe, es va elogiar l’ajuda dels veïns de Sarrià i dels metges del dispensari

El 76% de l’oferta de pisos al Putxet i el Farró són de lloguer de temporada

Galvany és el tercer barri de Sarrià-Sant Gervasi més afectat per aquesta pràctica
spot_img

Les figues: propietats i usos

És una fruita particularment recomanable en moments d’esgotament físic i emocional puix que la seva ingesta estimula la concentració

El turisme col·lapsa el transport públic de Vallvidrera

El veïnat dels barris de muntanya demana un pla de mobilitat que doni resposta a la sobrecàrrega del funicular i el bus 111, entre altres problemàtiques de transport

Com dormir millor a l’estiu si no tenim aire condicionat?

Trucs senzills i efectius que poden ajudar-te a refrescar-te i a dormir millor durant les nits caloroses

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

[adrotate banner="15"]