Publicitat

El PP recupera el vot de Galvany, la Bonanova i les Tres Torres el 12-M

Els populars han ampliat la distància amb la ultradreta de Vox i han guanyat les eleccions al districte frec a frec amb Junts

spot_img

Publicat el 13.5.2024 15:39

Política

Sergi Alemany Erra

La victòria del PP en clau local a Sarrià-Sant Gervasi en les eleccions al Parlament del 12-M, la primera vegada que succeeix en la història, evidencia la recuperació d’un partit que estava en decadència a Catalunya i que al districte ja havia escalat posicions als darrers comicis del 14-F, passant de ser cinquena força el 2017 a tercera força el 2021. Aleshores, la distància amb la irrupció de Vox al districte va ser mínima: 11,5% dels vots pels populars i 11,2% per a la ultradreta.

Publicitat

Aquest 12-M el PP ha tret, a banda de la plaça Artós amb Ayuso, un avantatge molt més ampli a Vox -que ha perdut 2.000 vots al districte respecte del 2021- guanyant les eleccions amb un 26,4% dels vots, mentre que la ultradreta ha estat quarta força amb un 8,2% dels suports del veïnat. Això els ha servit, de passada, per relegar el PSC a ser tercera força al districte.

Publicitat

L’únic districte de Barcelona on han guanyat els populars

La victòria dels populars a Sarrià-Sant Gervasi –l’únic districte on han guanyat a la ciutat- s’explica per la recuperació de la confiança en el vot del veïnat de Galvany, sobretot als voltants del Turó Parc, la Bonanova i les Tres Torres, on els de la candidatura d’Alejandro Fernández s’han imposat a les urnes. No han pogut, en canvi, assolir la victòria a Sarrià, on el vencedor en vots ha estat Junts, ni tampoc al Putxet i el Farró, on els populars han estat tercera força per darrere de PSC.

Per entendre la importància que suposa el districte pels populars a Catalunya, el PP ha guanyat en 127 meses electorals el 12-M arreu del país, i el 69% (82 de 99 a Barcelona) es troben en col·legis de Sarrià-Sant Gervasi.

El PSC no triomfa (del tot) a Sarrià-Sant Gervasi el 12-M: tercera força, supera el PP en dos barris

Notícies relacionades

La Biblioteca Clarà tanca uns mesos per obres de millora

A partir del 28 d'abril començarà la reforma de la façana, la zona d'accés i el sistema de ventilació

Galvany reflexiona sobre la mort i l’esperança: èxit del cicle de conferències quaresmals

L’Associació CIC i la Parròquia de Sant Ildefons reuneixen més de tres-centes persones en dues sessions

Com serà el futur casal de barri de Can Ferrer?

El projecte el farà el guanyador d'un concurs d’idees que es posarà en marxa aviat

El Jardí 115, març de 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2025/04/El-Jardi-115_Marc25_0403.pdf
spot_img

“Va por los ciudadanos”, una apologia a la vida de camp que ha de llegir qualsevol urbanita

L'autora i veïna de les Tres Torres, Sandra Llubiá, recull idees gastronòmiques combinades amb tocs d'humor

La Biblioteca Clarà tanca uns mesos per obres de millora

A partir del 28 d'abril començarà la reforma de la façana, la zona d'accés i el sistema de ventilació

Les ressenyes de la Casa Usher per Sant Jordi 2025

Una tria de lectures que han agradat a la llibreria de Galvany en els últims temps, ideals per regalar en el dia més bonic de l'any pels catalans

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí