Publicitat

El Pregoner, la revista de la gent gran

El nostre és un barri que reuneix un munt de gent gran de tota mena, amb moltes inquietuds i ganes de participar, de conèixer i sobretot de viure

spot_img

Publicat el 14.12.2019 12:30

Gent Gran

Roser Díaz

L’altre dia, vaig recollir una revista molt interessant a un dels comerços del barri. De format vistós, ben estructurada, clara i atractiva, la revista El Pregoner em va cridar l’atenció. A dins, un munt d’activitats i conferències fetes a espais del barri i dirigides a la gent més gran de 65 anys. Encuriosida em vaig posar en contacte amb l’Anna, dels serveis socials de Sant Gervasi, qui em va explicar la interessant iniciativa impulsada pel Districte en el marc del projecte Radars

Publicitat

El nostre és un barri que reuneix un munt de gent gran de tota mena, amb moltes inquietuds i ganes de participar, de conèixer i sobretot de viure. Us recordo que hi ha un projecte comú a tots els barris, que és el de Radars, per detectar la solitud o les necessitats d’aquest col·lectiu. Doncs bé, impulsada per aquesta idea, la revista surt amb la finalitat d’oferir espais i activitats participatives a la gent que ho desitja, acostant l’actualitat, la cultura i la diversió als majors de 65 anys. Per això una xarxa de llocs com parròquies, caps, casals, biblioteques, fundacions o centres cívics acullen un munt d’activitats que no és que s’hagin programat per la gent gran, sinó que surten d’una tria adequada entre activitats generals i es difonen ordenades cronològicament a través de la revista.

Publicitat

Tot es fa en bon horari, de forma gratuïta o de preu simbòlic i en espais adequats a la mobilitat. La distribució de la revista és a través de la xarxa de comerços voluntaris del barri. Moltes vegades el mateix botiguer és qui presenta una determinada activitat a la persona per a qui creu serà interessant. Parlant amb l’Anna, em va comentar que també hi ha una revista semblant, La Pregonera del barri antic al barri Gòtic, i una altra al Guinardó. 

Es torna al format en paper, fugint del digital per facilitar l’accés a moltes persones d’aquesta franja d’edat que no estan immerses en el món informàtic.

Aquesta publicació també es pot consultar als centres adherits. Es publica bimensualment i les seves activitats es fan al Parc de Collserola, a Vil·la Urania, a Vil·la Florida, al Casal de Sant Ildefons, a la Biblioteca Joan Maragall, a Can Castelló… Inclouen xerrades, festivals, teatre, cinefòrum, conferències, gimnàstica, tricot, etc. 

spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Aquests són els nous radars de Sarrià-Sant Gervasi

Al districte s'han instal·lat quatre radars que començaran a sancionar a principis de l'any 2023

Ràdio Farró tanca el curs amb un programa obert a la Festa Radars de Sant Gervasi

El programa es va enregistrar i s’ha publicat com a podcast

Com ajudar a la gent gran aquests dies?

Evita el contacte físic amb ells, pregunta'ls si necessiten res i facilita'ls el teu telèfon

Resultats de la campanya de fidelització dels radars comercials de Sant Gervasi

Gent gran Xavier Romero - Tècnic de la Direcció de Servei a les Persones i al Territori de Sarrià – Sant Gervasi El districte de Sarrià...
spot_img

El sarrianenc Oriol Pla, primer català guanyador d’un Emmy

La sèrie, disponible a Disney+, ofereix una versió ficcionada de Giner, encarnat per Pla, que al llarg de sis episodis acompanya l’espectador en un recorregut dolorós però terapèutic, i que alhora transmet esperança a qui es troba en una situació similar. En el seu discurs, l’actor sarrianenc va dedicar el premi al seu director, agraint-li profundament l’oportunitat i el repte: “No podré agrair-t’ho mai prou. Mereixes viure en veu alta, amb orgull i meravellosament.” La gala de premis, que es va celebrar la nit del 24 de novembre a Nova York, va tenir un altre guanyador espanyol que es va endur l'Emmy Internacional a millor documental esportiu. Es tracta de #SeAcabó: diario de las campeonas, dirigit per Joanna Pardós, que relata la història del petó no consentit a la futbolista Jeni Hermoso després de la victòria d'Espanya al Mundial de futbol femení de 2023. Ambdós han rebut el reconeixement a les xarxes del president del Govern d'Espanya, Pedro Sánchez, i del president de la Generalitat de Catalunya, Salvador Illa: "Històrics Emmys Internacionals amb segell català!"

Èxit al concert solidari del Rotary: Sant Vicenç balla al ritme del Free Choir

La setena edició d'aquest esdeveniment ha portat per lema "Cultivant Noves Oportunitats", a favor del programa Assís Verd

El miratge de la igualtat i el seu impacte en les relacions sexoafectives entre adolescents

La igualtat efectiva entre homes i dones no és una realitat encara, i assumir com a societat que hem assolit la igualtat real té repercussions negatives en molts àmbits

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí