Publicitat

El Pressupost del 2021 pel Districte: s’incrementa la despesa en recursos humans i baixa la resta

Es redueixen notablement els recursos per a la participació ciutadana i associativa

spot_img

Publicat el 30.12.2020 14:24

Economia

Carme Rocamora

El passat 17 de desembre es va presentar al Consell Ciutadà de Sarrià – Sant Gervasi la proposta de Pressupost 2021 per al Districte de Sarrià – Sant Gervasi. Malgrat la pandèmia, el pressupost només preveu una baixada de l’1,59%. L’any 2019 es van pressupostar 24.225.878 i pel 2021 se n’han pressupostat 23.841.640€.

Publicitat

Publicitat

Pel que fa a la distribució de la despesa, baixen els recursos en tots els àmbits i pugen únicament en les despeses en recursos humans, amb un increment del 5,45%.

Pel que fa a l’apartat del Servei a les Persones, se’n destaca que les subvencions per a les associacions baixen un 3,30%, i l’apartat de ‘participació ciutadana, associativa i actuacions de civisme’, passa d’una previsió de 81.000 euros el 2020 a 0 euros el 2021.

Puja en canvi un 11,57% la gestió d’equipaments, i a espais com el Casal de Gent Gran Can Castelló, Can Fàbregas i Sant Idelfons gairebé es dobla el pressupost, passant de 420.194€ el 2020 a 748.659€ el 2021.

Pel que fa al manteniment de l’espai públic, es pressuposta un 3,2% menys que l’any anterior. Entre aquestes afectacions, baixa el manteniment i millora de l’espai públic i la prevenció d’incendis a Collserola, que passa de 512.639€ el 2020 a 495.209€ el 2021.

Precisament en els últims dies tant associacions de veïns com altres plataformes dels barris de muntanya han reclamant incrementar la prevenció dels incendis a la zona.

https://twitter.com/AVVallvidrera/status/1336367790677168131?s=20

Per últim, una altra de les baixades és d’un 7,9% en el manteniment i neteja d’edficis, així com serveis generals.

La informació dels pressupostos explicada en el Consell Plenari celebrat també el 20 de desembre va ser aprovada amb els únics vots a favor del Govern (BComú i PSC-Units), els vots en contra del PP i Cs i l’abstenció de BCanvi, ERC i Junts.

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Consell Plenari: estat de les obres i proposicions debatudes

L'última sessió al districte va servir per actualitzar la reforma de Balmes, descartar el CAP de la Bonanova i refermar l'aposta de Defensem Can Raventós

Nova victòria de Defensem Can Raventós: el Ple de Sarrià-Sant Gervasi avala els seus reclams

ERC aconsegueix tirar endavant una proposició que insta el Govern municipal a continuar les converses amb els promotors per garantir que l'espai sigui completament públic, tal i com demana la plataforma veïnal

Veïns de Galvany es revolten contra l’ampliació del pipicà dels Jardins del Doctor Hahnemann

Districte recorda que ha informat en múltiples ocasions en aquest canvi, descarta aturar les obres, i assegura que treballaran per reduir les "molèsties" que pugui ocasionar al veïnat

Vox continua atiant l’aporofòbia i ara dispara contra Assís

Els ultres plantegen una proposició per posar bastons a les rodes a la tasca del centre arrelat a Sarrià, que acumula més de 20 anys de servei exemplar a les persones sense llar, i en especial a les dones
spot_img

“La família Camaleot”, el relat d’Elsa Corominas

"Els Camaleot eren una família molt peculiar que dominava l’art d’imitar. El matrimoni va tenir sis fills i a cadascun li va ensenyar com aprofitar al màxim aquesta habilitat"

Èxit a Sant Gervasi per la Festa Major: el barri torna a bategar

Del 5 al 15 de juny, el veïnat ha gaudit d'un ampli ventall d'activitats i d'un pregó protagonitzat per Aina Da Silvia, d'Eufòria

El veïnat de Vallvidrera consensua una proposta polifacètica per la Buenos Aires

Després d'un procés participatiu, el projecte que plantegen els veïns a l'Ajuntament implica combinar allotjament per joves i grans amb un espai esportiu i un centre que permeti l'estada diürna de la gent gran

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

[adrotate banner="15"]