13.8 C
Sant Gervasi
| Divendres 09 de desembre de 2022 |
Publicitat

El Teatre de Sarrià continua amb la programació del II Cicle de Música de Cambra

El 29 de setembre hi ha programat un nou concert amb peces de de R. Schumann, J. Brahms i del compositor català Jordi Cervelló

Publicitat
Jesús Mestre
Jesús Mestre
Historiador, especialitzat en la història de la ciutat de Barcelona. Director de la revista L'Avenç els anys 1988 i 1989, i de Plecs d'Història Local des de 1989 fins al 1997. Com editor, he coordinat obres col·lectives com ara el Diccionari d'Història de Catalunya (1992), l'Atles d'Història de Catalunya (1995), entre altres, publicades a Edicions 62. Col·laboro en la constitució de l'Associació Cultural Casa Orlandai, de la que vaig ser el primer president, el 2007. He escrit els llibres L'Abans. Barcelona Vila de Sarrià, recull gràfic 1874-1975 (2012) i Sant Gervasi de Cassoles (2013). El 2014 vaig fundar El Jardí, aventura en què persisteixo

Cultura

Jesús Mestre

Aquest setembre, el Teatre de Sarrià recupera els concerts de música de cambra, protagonitzats per la pianista Maria Canyigueral i els seus convidats. El 29 de setembre hi ha programat un concert amb peces de R. Schumann, J. Brahms i del compositor català Jordi Cervelló, recentment traspassat. Maria Canyigueral i Isabel Villanueva a la viola faran l’estrena mundial de la sonata La Caula. Serà un emotiu homenatge. Al concert també hi participaran el tenor David Alegret i la mezzosoprano Cristina Segura. La introducció del concert es confia al compositor Benet Casablancas, que presentarà el seu llibre Paisajes del Romanticismo musical.

Publicitat

El darrer concert de primavera del Cicle de Música de Cambra, el 30 juny, va ser tot un esdeveniment. A Maria Canyigueral la van acompanyar la violinista eslovaca Lara Trotovsek, ja coneguda pel públic de Sarrià per la interpretació que l’any anterior havien fet de la integral de sonates de Beethoven per a piano i violí, i el violoncellista francès Sebastien Hurtaud. El programa reunia tres compositors francesos: César Franck, Claude Debussy i Maurice Ravel. La Sonata per a violoncel i piano de Debussy, de 1915, i el Trio per violí, violoncel i piano de Ravel, de l’estiu de 1914, tenen com a element comú el context de la Primera Guerra Mundial, que va sumir els compositors en un estat depressiu en veure com Europa estava quedant devastada per la guerra. Les interpretacions van ser impecables, i la participació dels tres músics en el trio de Ravel espectacular.

Publicitat

Però la peça més destacada de la nit va ser la Sonata per a violí i piano, de César Franck, de 1886, una de les obres més populars i interpretades d’aquest compositor. La versió que van fer Trotovsek i Canyigueral fou molt viva i tècnicament impecable. Franck va obsequiar aquesta peça al violinista belga Eugène Ysaÿe el dia del seu casament, i el violinista la va interpretar el mateix dia de les seves noces. Ysaÿe va tocar sovint aquesta peça al llarg de la seva carrera, cosa que va contribuir que Franck pogués finalment gaudir del reconeixement que mereixia com a compositor.

Va ser un gran concert, que ens prepara per als tres darrers concerts del segon cicle de música de cambra que estan programats per a aquesta tardor.

Subscriu-t'hi

Et vols comprometre amb el periodisme de proximitat, rigorós i cooperatiu?

PDF per 30€ l'any
PDF + PAPER per 45 € l'any

Publicitat

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.