21.2 C
Sant Gervasi
| Dissabte 02 de juliol de 2022 |
Publicitat

El Teatre de Sarrià reviu l’obra “Homes!”

La Companyia La Bambolina Negra versiona l’obra que va fer famoses les dones de T de Teatre ara fa 25 anys

Publicitat
Carme Rocamora
Carme Rocamora
El primer dia de classe a la UAB em van preguntar perquè volia ser periodista. Suposo que per aquell ideal d’intentar donar veu a aquells que els hi han tret, o bé perquè són ignorats, o bé perquè no se’ls sent prou. He tingut la sort de practicar-ho, amb més o menys destresa, aprenent a mitjans com La Vanguardia o Europa Press. Actualment, treballo com a redactora de política a ElNacional.cat. Però sobretot aprenc a El Jardí, el diari que m’ha mostrat que cadascuna de les coses que passen als barris, per petita que sigui, mereix ser explicada.

Cultura

Juanjo Compairé

L’home no tan sols ve del mico, sinó que s’hi acosta cada vegada més (Salvador Dalí). Amb aquest i altres aforismes semblants, sempre escrits per homes sobre altres homes, ha començat una obra sobre el gènere masculí, representada per un grup de 15 dones i escrita amb una barreja a parts iguals de sarcasme, ironia i una certa tendresa.

La companyia Bambolina Negra ha posat sobre l’escenari del Teatre de Sarrià al llarg de tres dies (de divendres 24 a diumenge 26 de maig) una versió d’aquesta obra esdevinguda clàssica que parla de les relacions entre els sexes des d’una mirada femenina. La visió que dona dels homes intenta defugir els tòpics, però en realitat els fa servir per fer-nos reflexionar sobre el que poden tenir de veritat o no.

Publicitat

Imperdibles les escenes sobre els grups de tiracanyes que en realitat són uns autèntics fantasmes de la nit; sobre l’etern tema de les cites o sobre els malentesos de la convivència en parella. La “conferència il·lustrada sobre la sexualitat masculina” ens ha fet riure, però al mateix temps ens ha fet pensar sobre aquesta part tan fonamental de l’univers dels mascles humans.

La Bambolina ha eliminat la part final de l’espectacle original, en què les actrius llegien les notícies del diari i les comentaven. A canvi, la coreografia (de l’únic home, Alfons Bermejo) ens ha ofert una varietat de números musicals molt ben coordinats i que han servit d’intermedis entre els diversos esquetxos de l’obra. Això ha donat un aire més lleuger a l’obra i ha permès als espectadors (especialment els de sexe masculí) tenir temps per “pair” les fletxes enverinades que entre rialles deixaven caure les actrius.

Publicitat

El públic, que gairebé omplia el teatre, ha saludat el final de l’obra amb “Bravos!” i molts aplaudiments.

Subscriu-t'hi

Et vols comprometre amb el periodisme de proximitat, rigorós i cooperatiu?

PDF per 30€ l'any
PDF + PAPER per 45 € l'any

Publicitat
Publicitat

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.