Publicitat

Els Castellers de Sarrià aconsegueixen el seu 4 de 7

És el primer castell de set pisos que descarrega la colla en una Diada castellera, i ho han fet a la vila de Sarrià en plena Festa Major

Publicat el 10.10.2022 9:00 · Actualitzat el 18.10.2022 11:37

Cultura

Ana Rubió

La colla castellera de Sarrià ha assolit amb èxit el repte de descarregar per primer cop un castell de set pisos en una diada castellera. Ho han fet durant la jornada que s’ha celebrat aquest diumenge en el darrer dia de la Festa Major del barri, on hi han assistit com a colles convidades els Castellers de Barcelona i els Laietans de Santa Coloma de Gramenet. Els de color grana han aconseguit el seu 4 de 7.

El 4 de 7, repte pel qual els Castellers de Sarrià s’ha estat preparant en les darreres setmanes, l’han assolit en el primer intent de la segona ronda i s’han guanyat el reconeixement de tots els presents a la plaça del Consell de la Vila de Sarrià. Els membres de la colla han cridat d’eufòria en acabar, en tant que aconseguir fer aquest castell suposa un salt de qualitat pels Castellers de Sarrià.

Publicitat

El casteller de Sarrià, Eduard Llorens, ha explicat a El Jardí que “fer castells és un 90 % cap”, és a dir, mental, i que per això enguany els sarrianencs i les sarrianenques s’han trobat a la plaça de Sant Vicenç abans de començar, per així tenir un moment de concentració prèvia.

El 4d7 carregat pels Castellers de Sarrià © Ana Rubió

La colla del barri, així com els Castellers de Barcelona, han inaugurat la trobada amb un pilar caminat i, després, juntament amb els Laietans de Gramenet, n’han muntat un altre d’estàtic. Durant les tres rondes, Barcelona ha apostat amb èxit pel 2 de 7 que en el darrer concurs va haver de desmuntar i, els sarrianencs després de fer el 5 de 6 en el segon intent, ha assolit el seu desitjat 4 de 7. Alhora, els Laietans han muntat un 3 de 6 enmig dels aplaudiments i els Castellers de Barcelona han carregat la torre de 8 amb folre.

Eufòria castellera a la plaça del Consell de la Vila © Ana Rubió

Al final, les tres colles han tornat a actuar juntes i, per sorpresa del públic, els sarrianencs han construït un pilar davant la Seu del Districte amb el qual han pujat alguns membres del castell a la gran balconada. Per posar fi a la trobada, els músics han tocat plegats una polca, metre els membres de les colles dansaven plegats. 

Diada Castellera a Sarrià en plena Festa Major © Ana Rubió

La fi dels castells ha donat pas a un dinar de germanor a la Plaça Pere Figuera, una de les darreres activitats de les Festa Major de Sarrià d’aquest 2022, que acabaran a les deu de la nit amb l’onzena edició del Piromusical.

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Els Castellers de Sarrià entreguen la Camisa d’Honor 2026 a Judith Colell

La colla reconeix la trajectòria de la presidenta de l’Acadèmia del Cinema Català per la seva contribució a la cultura i als valors col·lectius

Els Castellers de Sarrià descarreguen el primer castell de vuit de la seva història

La colla sarrianenca signa una fita inèdita en el món casteller, assolint el 2 de 7 i el 4 de 8 en una mateixa actuació

Els Castellers de Sarrià inauguren la nova carpa d’assaig en la cloenda del seu 25è aniversari

En un acte emotiu amb presència institucional, la colla inicia una nova etapa consolidant el seu espai per assajar i reafirmant el compromís amb el barri

Els Castellers de Sarrià aconsegueixen un espai cobert per assajar de forma provisional

Després d'anys obligats a practicar al carrer -fins i tot amb pluja- han tancat un acord de dos anys, però continuen reclamant un local definitiu on poder créixer
spot_img

El Putxet recupera la Caseta de Nines

Una restauració íntegra ha permès que la caseta torni a tenir l'aspecte original després d’anys de degradació

Atraquen una joieria de Sarrià en plena llum del dia

Els Mossos d'Esquadra han detingut cinc lladres i el propietari de l'establiment ha resultat ferit

Bernat Padrosa: “Vaig començar en una habitació fent classes particulars i ara coordino dues escoles de música”

Conversem amb el creador de Trèmolo sobre el valor de l'educació musical i els seus nous projectes al barri del Farró

1 COMENTARI

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí