Publicitat

Els Castellers de Sarrià canviem de junta i iniciem una nova temporada

"Malgrat els temps que corren i la manca de castells, la il·lusió és la mateixa"

spot_img

Publicat el 11.3.2021 6:41

Opinió

Castellers de Sarrià

Després de quatre anys de gestió excel·lent per part de l’anterior junta, capitanejada per l’Àlex Forga i el seu equip, durant l’Assemblea General dels Castellers de Sarrià del passat 15 de novembre, es va donar llum verda a la nova junta, amb Bibi Solanes al capdavant. La formació d’un bon equip ha estat relativament fàcil gràcies a les ganes de treballar per part de la colla i, malgrat els temps que corren i la manca de castells, la il·lusió és la mateixa. Treballarem fort per no perdre ni un sol membre i guanyar-ne de nous.

Publicitat

Som conscients que la pandèmia ha deixat les colles castelleres tocades, que alguns castellers potser desapareixeran i que la canalla ha crescut, com és lògic. Que mantenir l’esperit casteller està costant molts esforços a tothom, però que no serà impossible tornar a fer diades i assajos amb el nombre necessari de gent per seguir fent pinyes i troncs. Tornar a tocar el cel serà el nostre objectiu, i més l’any del nostre 5è aniversari des que vam recuperar la desapareguda Colla Castellera de Sarrià. Benvinguts sigueu tots!

Publicitat

10 anys formant part del patrimoni de la UNESCO

El passat novembre de 2020 el món casteller va celebrar els 10 anys des que la UNESCO va aprovar la seva inclusió a la llista del Patrimoni Immaterial de la Humanitat. Era un 16 de novembre de l’any 2010, i els castellers culminarien un camí que havia començat el 2007. Amb aquesta designació s’aconseguiria un renom universal i que les administracions vetllin per la nostra supervivència i bona salut.

Si el 2020 hagués estat un any normal, també dins el món casteller, de ben segur que les celebracions d’aquests 10 anys de Patrimoni haurien estat motiu per aixecar grans i petits castells, a la mida de cada colla. Però com tots sabem, per aixecar-los fa falta que els seus membres es toquin, freguin, abracin, que els caps es recolzin als clatells dels altres, o que l’aire tancat dins la pinya es converteixi en un de sol per a tothom. Així doncs, és difícil o impossible que durant la pandèmia de la covid-19 puguem tornar a escoltar les gralles i aixecar l’aleta. Massa “bombolles” diferents sense escletxes d’aire! 

Si el 2021 ens ho permet i la vacunació del 80% o 90% es fa realitat, tornarem als assajos i a les places i, obviant el 2020, farem soroll pels 10 anys de reconeixement de la UNESCO! El món casteller és únic al món i és nostre, d’aquí, i gràcies a les moltes colles que han anat naixent arreu de molts països (Canadà, Escòcia, Estats Units, Mèxic, Anglaterra, França, Alemanya, Dinamarca, Irlanda, Xina, Argentina, Xile, Austràlia, Andorra, Espanya), la festa podrà ser grossa i serà possible que se senti la gralla des de tots els continents.

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Els Castellers de Sarrià aconsegueixen un espai cobert per assajar de forma provisional

Després d'anys obligats a practicar al carrer -fins i tot amb pluja- han tancat un acord de dos anys, però continuen reclamant un local definitiu on poder créixer

“Fer castells és un petit miracle”

Conversa amb Eduard Novell i Dani Ortiz, cap de colla i president dels Castellers de Sarrià

Els Castellers de Sarrià renoven la junta amb la mirada posada en un espai per assajar i consolidar el creixement

Els Castellers de Sarrià renoven la junta amb la mirada posada en un espai per assajar i consolidar el creixement

Els Castellers de Sarrià reben la Medalla d’Honor de Barcelona: “Gràcies per fer reviure la tradició”

L'entitat, que enguany celebra els 25 anys d'història, ha estat reconeguda per "construir barri a través dels valors dels castells", en paraules de Collboni
spot_img

El carrer d’Amigó canvia de sentit a partir de diumenge per reduir les afectacions al trànsit de les obres de l’L8

L’actuació forma part del dispositiu de mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona i la Generalitat de Catalunya de cara al tall del carrer de Muntaner entre Laforja i Marià Cubí a partir del 10 d’agost

L’Institut Tècnic Eulàlia commemora el seu centenari amb actes a l’escola i en diversos indrets emblemàtics de Barcelona

La celebració es clourà amb una trobada festiva d’antics alumnes i professors el dissabte 24 d’octubre de 2026

Estudiants de l’EUSS presenten un nou monoplaça elèctric amb aerodinàmica perfeccionada

Una versió millorada del monoplaça elèctric, amb un 260% més d’eficiència aerodinàmica i que mira cap al futur de la competició: així és el nou vehicle desenvolupat per l’equip d’EUSS MotorSport

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

[adrotate banner="15"]