Publicitat

Els Castellers de Sarrià carreguen el seu primer 2d7 en una jornada de Festa Major històrica

Els castells de nou tornen al districte després de set anys i situen a Sarrià entre les places castelleres més importants de Catalunya

spot_img

Publicat el 15.10.2024 18:02

Cultura

El Jardí

La diada de la Festa Major, celebrada el passat diumenge 13 d’octubre, va suposar un abans i un després en la trajectòria dels Castellers de Sarrià, que van assolir una nova fita  històrica a la plaça del Consell de la Vila. Fa dos anys, per aquestes mateixes dates, la colla va descarregar el seu primer castell de set. Ara, han aconseguit fer l’aleta a la torre de set, considerada un castell de vuit, un fet inèdit que reflecteix un ascens meteòric.

Publicitat

Les tradicionals matinades gralleres van ser les encarregades de donar el tret de sortida a la jornada del diumenge. A continuació, els Castellers de Sarrià van començar la seva actuació amb un cinc de set descarregat amb elegància, demostrant la solidesa adquirida en aquest tipus de construccions. Tanmateix, el moment més emocionant va arribar quan la colla va aconseguir coronar el dos de set. La plaça es va omplir d’aplaudiments, conscients de la importància d’aquest assoliment. Una altra novetat van ser els castells de nou, que no es veien al districte des del 2017 i ahir van recuperar la seva esplendor. Minyons de Terrassa varen descarregar la torre de vuit amb folre, el tres de nou amb folre i el cinc de vuit. Barcelona, la tercera colla a plaça, va completar el tres de vuit, el quatre de vuit i el set de set. Aquest retorn dels grans castells va tornar a situar a Sarrià en el mapa de les places castelleres més importants de Catalunya.

Publicitat

Per finalitzar l’actuació, la Colla de Sarrià va completar un set de set que va fluir amb naturalitat. Després van intentar el pilar de sis, un castell que cap colla de Barcelona havia provat des de la pandèmia de la Covid-19. Tot i desmuntar-lo, la colla va demostrar una gran ambició i ganes de seguir avançant.

La diada no només va servir com a punt de trobada per al món casteller, també va ser una celebració dels 25 anys de la fundació dels Castellers de Sarrià. La pròxima cita serà el 26 d’octubre al barri de Galvany, on continuaran celebrant el seu aniversari amb el veïnat.

spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Els Castellers de Sarrià descarreguen el primer castell de vuit de la seva història

La colla sarrianenca signa una fita inèdita en el món casteller, assolint el 2 de 7 i el 4 de 8 en una mateixa actuació

Els Castellers de Sarrià inauguren la nova carpa d’assaig en la cloenda del seu 25è aniversari

En un acte emotiu amb presència institucional, la colla inicia una nova etapa consolidant el seu espai per assajar i reafirmant el compromís amb el barri

Els Castellers de Sarrià aconsegueixen un espai cobert per assajar de forma provisional

Després d'anys obligats a practicar al carrer -fins i tot amb pluja- han tancat un acord de dos anys, però continuen reclamant un local definitiu on poder créixer

“Fer castells és un petit miracle”

Conversa amb Eduard Novell i Dani Ortiz, cap de colla i president dels Castellers de Sarrià
spot_img

La castanyada 2025 a Sarrià-Sant Gervasi

La programació de totes les activitats barri a barri

Honorar, honorar-se, per Glòria Vilalta

"Honorant la meva vida honoro també els meus pares i els meus avantpassats. Això comporta no només agrair-los la vida, comporta també tenir-los presents i estimar-los, donar-los un lloc. Sigui en el cor o a casa, amb una fotografia"

Un viatge inèdit pel món de les begudes pairals

Fra Valentí Serra presenta "Begudes pairals i conventuals", un recull de les begudes de la tradició mediterrània

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí