Publicitat

Els CDRs tornen als carrers

Publicat el 8.9.2018 10:00

Notícies del Districte

Bernat Julià (@_BerNius)
Amb la visió d’una tardor que, asseguren, “serà calenta”, els CDRs del Districte tornen a fer assemblees obertes a les places

“Hem de mantenir-nos als carrers ara més que mai” afirma una veu segura de si mateixa davant l’assentiment generalitzat enmig d’una assemblea. “Estem fartes que el govern no tiri endavant el mandat de l’1 d’octubre” assegura una altra persona enfadada. I és que els CDRs tornen a la càrrega i ho faran amb noves mobilitzacions aquest próxim 11 de Setembre al nostre districte i arreu del Principat.

Amb la manifestació convocada per l’ANC i Òmnium a la Diagonal, així com la de l’Esquerra Independentista a Plaça Urquinaona en l’horitzó, els CDRs convoquen al veïnat “que vulgui defensar una república de totes” a les 15:45 h a plaça Molina per baixar-hi conjuntament. El CDR Sarrià convoca també a les 15:15 h a l’estació d’FGC de l’antiga vila. De fet, no són les úniques convocatòries a les quals donen suport. Al matí convoquen també a un acte conjunt que se celebrarà, en aquest cas, a Vallcarca, nucli del districte veí, on se celebrarà una exposició i una performance, un vermut i un dinar popular. A diferència d’altres dinars populars aquest no podrà allargar-se amb la sobretaula, a dos quarts de quatre els convocants pretenen baixar cap a les diferents convocatòries en columna.

Cartell d’activitats dels CDRs per la Diada

Presència policial en diferents assemblees

Publicitat

Després de l’aturada estival, tots els CDRs han tornat sense dilació a convocar al veïnat a unes assemblees que en alguns casos han estat més concorregudes que en mesos anteriors. El primer a fer-ho va ser el CDR de Sarrià que va convocar dilluns 3 la seva assemblea a la Plaça del Consell de la Vila de Sarrià. En arribar però es van trobar acompanyats per dos cotxes de patrulles dels Mossos d’Esquadra que semblaven saber exactament on eren i perquè hi eren. Després d’un intent frustrat de sortejar els agents i davant l’afluència de gent, els concentrats van decidir evitar identificacions i ‘refugiar-se’ al Centre Cultural Sant Vicenç de Sarrià. “Sembla mentida”, comentava un assistent: “això és igual que durant el franquisme, ens refugiem en sòl eclesiàstic perquè no vinguin  per nosaltres”.

“Això és igual que durant el franquisme, ens refugiem en sòl eclesiàstic perquè no vinguin per nosaltres”

Dimecres va ser el torn dels CDRs de Galvany i Vallvidrera també amb bastanta afluència, dijous del de Cassoles i divendres al Farró. L’assemblea del CDR de Cassoles també va tenir presència policial encara que en aquest cas es van haver de refugiar al Casal Popular La Tecla per la pluja. En el punt de mira de totes les assemblees hi havia l’11 de Setembre, és clar, però també l’1 d’octubre. Algunes veus apuntaven la necessitat de reivindicar els punts de votació amb activitats, d’altres anaven més enllà i feien referència també a la necessitat de donar resposta a les previsibles sentències jurídiques que puguin recaure sobre els presos polítics. En tot cas, en totes es respirava la necessitat de promoure mobilitzacions de cara a la tardor. Com ha comentat un membre del CDR de Sarrià per a El Jardí “hem d’afrontar aquestes celebracions des de l’actitud d’empoderament popular mostrada l’1-O, amb la idea que sigui la gent qui lideri la defensa de la república”.

També preocupa el creixement de la simbologia feixista als barris

“Per l’11 de Setembre no podem permetre que els barris segueixin així”. Diverses veus apuntaven que pintades i, sobretot, multitud d’adhesius repartits per molts dels barris del pla fan témer un creixement de grups de caràcter neofeixista o d’extrema dreta.

Encara amb la crema de l’Ateneu Popular de Sarrià en ment, els congregats en diferents assemblees es van conjurar per tal de fer visible la impunitat amb què actuen aquest tipus de grups arreu de Catalunya i en concret als barris de Sarrià-Sant Gervasi, així com esborrar el seu rastre als carrers i fer “lluita antifeixista” i pedagogia amb el veïnat.

 

 

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Els restaurants de Collserola batallen per continuar oberts malgrat les complicacions arran de les restriccions per la pesta porcina

Amb el tancament dels boscos i els camins, la restauració ha perdut el 50 % de la seva activitat econòmica

Els senglars reapareixen amb força a Vallvidrera enmig de les restriccions per la pesta porcina

La visita de porcs senglars als barris de muntanya deixa escenes de contenidors regirats, brutícia escampada i excrements

Crida de Radars per recuperar voluntaris i combatre la soledat de la gent gran a Sant Gervasi

El projecte comunitari treballa per reconnectar les persones grans amb el barri i trencar la soledat no desitjada

L’escola bressol La Puput de Vallvidrera tindrà una coberta verda

Les obres per transformar les seves cobertes i terrasses en espais verds i naturals començaran a l'estiu
spot_img

El Món Atlàntic: l’imperialisme modern entre tres continents

Tradicionalment, les poblacions s’expandien per àrees contigües, però la volta do mar, descoberta pels portuguesos i adoptada pels espanyols, va impulsar l’exploració oceànica del segle XVI i va iniciar el que els historiadors anomenen el món atlàntic

Mor Jordi Madern, ànima de les pastisseries Foix i cosí del poeta

Personatge entranyable a Sarrià, ens ha deixat aquest divendres

La llum sobre l’abisme: la poètica del dol a “Relíquia” de Pol Guasch

Escrit des d’un "jo" vulnerable i exposat, "Relíquia" neix d'una premissa colpidora: el suïcidi del pare quan el narrador tenia només quinze anys

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí