Dimecres 24, abril 2024
13.5 C
Sant Gervasi
13.5 C
Sarrià
Publicitat

Cahner aposta per l’educació pública a Sarrià-Sant Gervasi per avançar cap a “la igualtat d’oportunitats”

El conseller dels comuns assegura que la seva formació treballa per ampliar la xarxa pública d'escoles al districte perquè siguin un element "integrador"

Carme Rocamora
Carme Rocamora
El primer dia de classe a la UAB em van preguntar perquè volia ser periodista. Suposo que per aquell ideal d’intentar donar veu a aquells que els hi han tret, o bé perquè són ignorats, o bé perquè no se’ls sent prou. He tingut la sort de practicar-ho, amb més o menys destresa, aprenent a mitjans com La Vanguardia, Europa Press o ElNacional.cat. Actualment, treballo com a redactora de política a Nació. I continuo aprenent dia a dia a El Jardí, el diari que m’ha mostrat que cadascuna de les coses que passen als barris, per petita que sigui, mereix ser explicada.

Publicat el [wpdts-custom start="post-created" format="j.n.Y G:i"]

Política

Carme Rocamora

L’oferta educativa pública entesa com a element integrador a la ciutat. És el que va reivindicar el conseller de Barcelona en Comú a Sarrià-Sant Gervasi Max Cahner en un acte de la formació municipal el dissabte al matí a la plaça Gal·la Placídia de Gràcia en defensa de l’educació pública, que va comptar també amb les intervencions de la comissionada d’Educació a l’Ajuntament, Maria Truñó, i de la consellera de Gràcia Cristina Carrera.

Publicitat

En la seva intervenció, Cahner va destacar els esforços de BComú “per corregir el desequilibri de centres educatius públics” a Sarrià-Sant Gervasi, el districte que en té menys a tota la ciutat, i va celebrar que l’Escola Projecte passi a formar part de la xarxa pública a partir del curs vinent: “És una excel·lent notícia per Sarrià-Sant Gervasi, que guanyarà 340 places d’oferta pública“, va subratllar.

Publicitat

En la seva intervenció també va aportar dades, com el fet que a Sarrià-Sant Gervasi només un 12% dels alumnes d’entre 3 i 16 anys està escolaritzat en centres públics quan la mitjana de la ciutat és del 46%, i per això va reivindicar l’aposta de la seva formació per ampliar aquesta oferta educativa. Per Cahner, és imprescindible l’existència “d’una xarxa d’escoles públiques de qualitat, amb el català com a llengua vehicular, i que no segreguin”, també per avançar cap a “la igualtat d’oportunitats”.

Per la seva banda, Truñó va posar en valor el model “transformador” impulsat per BComú per fer una ciutat “més educadora i més jugable, transformant la ciutat escola a escola, amb la idea de l’escola al cor dels barris per construir igualtat d’oportunitats”. Així mateix, va reivindicar la seva aposta per invertir en l’educació i la infància com “la principal palanca de transformació personal, social, i també urbana”.

Publicitat

Subscriu-t'hi

Dona suport al periodisme cooperatiu i de proximitat



PDF per 35€ l'any
PDF + PAPER per 50 € l'any

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.