Publicitat

Els misteris de la Bonanova

spot_img

Publicat el 4.4.2016 10:00

Arts i lletres

Marina Barraso

A menudo mi ruta me llevaba por lo que entonces se llamaba el desierto de Sarriá, que no era más que un amago de bosque perdido en tierra de nadie. La mayoría de las antiguas mansiones señoriales que en su día habían poblado el norte del Paseo de la Bonanova se mantenía todavía en pie, aunque sólo fuese en ruinas. Las calles que rodeaban el internado trazaban una ciudad fantasma. Muros cubiertos de hiedra vedaban el paso a jardines salvajes en los que alzaban monumentales residencias. Palacios invadidos por la maleza y el abandono en los que la memoria parecía flotar, como niebla que se resiste a marchar’.

Publicitat

Carlos Ruiz Zafón ens presenta a Marina un Sant Gervasi diferent. Roman la connotació senyorial, burgesa i benestant del barri, però hi afegeix un hal·lo de misteri, de foscor i d’enigma poc habitual en les novel·les que tenen com a escenari la part alta de la ciutat de Barcelona. L’esplendor de Sant Gervasi queda enrere, i la decadència i el record de temps gloriosos, llunyans, guanyen terreny. Mansions abandonades, jardins descuidats i un ambient opressiu  vertebren l’univers paisatgístic creat per Zafón.

Publicitat

El passeig de la Bonanova constitueix un eix cartogràfic essencial en la història de Marina. És per sobre del passeig, en una vella fàbrica en decadència, on l’Òscar, el protagonista de la novel·la, descobrirà els secrets més ocults que s’hi allotgen, sempre de la mà de la Marina, la noia misteriosa que dóna títol al llibre. Però per trobar la clau que destapi tants enigmes, la parella d’amics s’endinsarà també al cor del barri de Sant Gervasi… ‘Descendimos hasta el paseo de la Bonanova y, desde allí, giramos en dirección a San Gervasio. Cruzamos frente al agujero negro del bar Víctor. Un grupo de pijos parapetados tras gafas de sol, sostenía unas cervezas y calentaba el sillín de sus Vespas con indolencia. Una vez llegamos a la calle Dr. Roux, Marina giró a la derecha. La enigmática sonrisa seguía sellando los labios de Marina’.

El llibre s’impregna d’una atmosfera boirosa, gris i, fins i tot, al·legòrica. L’amor, la soledat, la nostàlgia i la intriga formen part de la temàtica principal de la seva narrativa. Així doncs, tot passejant pels carrers de la ciutat, des de Sarrià fins al Born, l’escriptor fa de Barcelona, i de Sant Gervasi, un indret tan inescrutable i tenebrós com inexorablement captivador.

A la imatge detallada, detall de la coberta de Marina.

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

L’AV Bonanova celebra el 50è aniversari amb un concert

L'Orquestra Simfònica Vozes amenitzarà la celebració de la plataforma veïnal, que enguany també serà reconeguda amb la Medalla d'Honor de Barcelona

Festa Major de Sant Gervasi – la Bonanova 2025: el programa amb totes les activitats

Del 5 al 15 de juny la plaça de la Bonanova s'omple de cultura popular, música, activitats infantils, àpats populars i espectacles per a tots els públics

L’Ajuntament descarta un nou CAP a la Bonanova per aquest mandat

Els veïns defensen que és un barri amb una "població envellida" amb dificultats per desplaçar-se fins al centre de Vallcarca

Un nou Vila-Matas ha arribat: les ressenyes de la Casa Usher

"Canon de cámara oscura", una distopia inquietant, on els androides qüestionen el que significa ser humà
spot_img

Els primers artesans: quan els humans van començar a construir eines?

És amb l’aparició d’Homo habilis —que va viure fa uns 2,4 milions d’anys— quan podem parlar per primera vegada d’una producció sistemàtica d’eines lítiques

Ressenya: “Morir con plantas medicinales”

De la poeta, pintora i cineasta iraniana Atieh Attarzadeh, és la seva primera novel·la que es va convertir en un fenomen de popularitat al seu país, on va arribar a vendre quaranta edicions i ser una de les obres més destacades de la literatura persa contemporània

Flors, colors, fragàncies i pol·linitzadors

L’esclat de la floració a la primavera constitueix un espectacle extraordinari, un festival de formes, colors i fragàncies que magnetitza els nostres sentits. Flors i més flors, un repertori inabastable de “vida extremadament efímera” que desferma grans complicitats amb l’entorn.

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

[adrotate banner="15"]