Publicitat

Els comuns i ERC portaran al Plenari mantenir l’actual traçat del carril bici de la Via Augusta

El 2019 el mateix ple va aprovar tirar endavant l'obra amb els vots a favor de tots els partits, excepte del PP i Cs que es va abstenir

spot_img

Publicat el 23.10.2023 18:13

Política

Sergi Alemany Erra

ERC i els comuns faran que el Consell Plenari de Sarrià-Sant Gervasi es posicioni aquest dimarts sobre el manteniment o no de l’actual traçat del carril bici de la Via Augusta, després que el Govern de Jaume Collboni encarregués un estudi per avaluar si cal repensar l’obra, que ha generat queixes entre alguns conductors de vehicles i també dins l’Associació de Veïns de les Tres Torres.

Publicitat

Els republicans i els comuns presentaran al ple dues proposicions similars. La d’ERC parla de “mantenir l’actual traçat”, mentre que la de Barcelona en Comú, també, i alhora exigeix que el govern faci públics els estudis tècnics encarregats quan estiguin llestos, així com totes les dades recollides de la mà d’entitats i associacions del districte avaluant la posada en marxa del carril bici de Via Augusta.

Publicitat

Transitar cap a una Via Augusta que sigui un carrer més saludable, amb menys contaminació ambiental i acústica, i potenciar la mobilitat en bicicleta a Sarrià-Sant Gervasi són els objectius dels 400 manifestants que aquest dissabte van sortir al carrer a protestar sota el missatge “El carril bici no es toca”.

El carril bici va ser aprovat el 2019 al mateix Plenari

El ple de Sarrià-Sant Gervasi va ser qui aprovar tirar endavant la construcció d’un carril bici a la Via Augusta el desembre del 2019, a petició d’una proposta presentada per ERC. Aleshores, els grups municipals, menys el PP i Cs, van votar-hi a favor. Els populars no ho veien lògic ni prioritari, sinó “romàntic” construir un carril bici més a la ciutat, i van votar en contra. Cs es va abstenir demanant primer “arreglar tot el trànsit” de la Via Augusta.

El carril bici es va començar a executar per trams, començant per la Diagonal fins a l’avinguda Riera de Cassoles, després fins a la plaça Molina, més endavant fins a Ganduxer i, finalment, fins al carrer Dolors Monserdà a tocar del CAP Sarrià, uns metres més avall d’on es volia fer arribar inicialment, fins a la plaça Borràs.

Un home circulant pel carril bici de la Via Augusta © Laia Melero

Entre la dotzena de plataformes del districte que inicialment van impulsar el projecte hi ha la Plataforma Bici Augusta, Sarrià Respira, l’AMPA de l’Institut Menéndez y Pelayo, l’Associació Cultural Casa Orlandai, l’Associació de Veïns del Farró i la de Sarrià, i el Centre Excursionista els Blaus.

El pressupost per l’obra, més de 2 milions d’euros, va acabar sortint dels Pressupostos Participatius, on va ser la proposta més votada a Sarrià-Sant Gervasi, i dels fons europeus Next Generation.

Marxa per una mobilitat sostenible: “El carril bici de la Via Augusta no es toca”

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Consell Plenari: estat de les obres i proposicions debatudes

L'última sessió al districte va servir per actualitzar la reforma de Balmes, descartar el CAP de la Bonanova i refermar l'aposta de Defensem Can Raventós

Nova victòria de Defensem Can Raventós: el Ple de Sarrià-Sant Gervasi avala els seus reclams

ERC aconsegueix tirar endavant una proposició que insta el Govern municipal a continuar les converses amb els promotors per garantir que l'espai sigui completament públic, tal i com demana la plataforma veïnal

Les recomanacions dels polítics de Sarrià-Sant Gervasi per Sant Jordi

Cultura El Jardí Arriba un dels dies més bonics de l'any pels catalans i les catalanes, Sant Jordi. A El Jardí hem fet un recull de...

La mobilitat i la cultura popular, els protagonistes de les crítiques de l’oposició al ple de Sarrià-Sant Gervasi

Gay reivindica totes les activitats culturals que s'han fet al districte per defensar-se de les crítiques
spot_img

El veïnat de Vallvidrera consensua una proposta polifacètica per la Buenos Aires

Després d'un procés participatiu, el projecte que plantegen els veïns a l'Ajuntament implica combinar allotjament per joves i grans amb un espai esportiu i un centre que permeti l'estada diürna de la gent gran

El veïnat del Tibidabo fa un pas més per a la recuperació del Tramvia Blau: “Tenim gairebé 3.000 firmes”

L'Associació de Veïns de l'Avinguda Tibidabo critica la falta de transparència política i reclama que torni l'emblemàtic vincle i consolidar l'avinguda com un espai "funcional, cuidat i autèntic"

El teixit social i cultural de Sarrià es mobilitza per Can Raventós

Amb una cercavila festiva, el veïnat insisteix a l'Ajuntament que ha d'aconseguir la permuta total perquè la finca esdevingui un refugi climàtic i casa de cultura popular

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

[adrotate banner="15"]