27.1 C
Sant Gervasi
| Dimecres 18 de maig de 2022 |
Publicitat

Es reprenen les obres de l’L9 amb treballs preparatoris a la futura estació de Mandri

Ada Colau critica que la "milionada" gastada en aquesta línia de Metro inacabada és un "escàndol"

Publicitat
Carme Rocamora
Carme Rocamora
El primer dia de classe a la UAB em van preguntar perquè volia ser periodista. Suposo que per aquell ideal d’intentar donar veu a aquells que els hi han tret, o bé perquè són ignorats, o bé perquè no se’ls sent prou. He tingut la sort de practicar-ho, amb més o menys destresa, aprenent a mitjans com La Vanguardia o Europa Press. Actualment, treballo com a redactora de política a ElNacional.cat. Però sobretot aprenc a El Jardí, el diari que m’ha mostrat que cadascuna de les coses que passen als barris, per petita que sigui, mereix ser explicada.

Societat

Carme Rocamora

El Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat reprèn aquesta setmana els treballs de construcció del tram central de l’L9 del Metro amb un conjunt de treballs previs a la futura estació de Mandri. En concret, es duran a terme la cobertura definitiva de la pràctica totalitat del pou de la futura estació de Mandri i tasques de reurbanització de la seva superfície. Aquesta fase de treballs, que té un pressupost de 4 MEUR i un termini de 14 mesos, permetrà preparar l’espai necessari per a continuar posteriorment l’excavació del pou i seguir l’obra de l’estació.

Aquests treballs, que ara no impliquen obres d’infraestructura ferroviària, s’emmarquen en el nou Pla Econòmic financer (PEF) d’Ifercat, aprovat pel Govern el passat desembre, que possibilita reprendre i finalitzar les obres del tram central de l’L9/L10 del Metro, entre Sagrera i Zona Universitària, valorades en 946 MEUR. Els primers treballs i projectes s’impulsen enguany. En aquest sentit, durant aquest mes i el vinent s’adjudica la redacció dels projectes d’obra civil de les estacions de Lesseps, Guinardó, Sanllehy, Maragall i Putxet.

Publicitat

Les obres que ara comencen consisteixen en la cobertura definitiva del 90% del pou de l’estació de Mandri i la reurbanització d’una part de la superfície ocupada, que correspon a uns terrenys privats. En concret, es cobriran 730 metres quadrats dels 800 que ocupa el pou i es reurbanitzarà una superfície total de 600 metres quadrats. Així mateix, es retirarà el pont-grua ubicat en aquest àmbit, per donar pas a la nova fase de l’obra.

https://twitter.com/montsecantinmas/status/1349386620420706306?s=21

Publicitat

Aquests treballs comportaran diverses afectacions a la mobilitat:

  • Al carrer Mandri, a partir del dissabte 30 de gener: Ocupació de la vorera costat Llobregat i del carril en sentit mar. El carrer tindrà un carril de circulació per cada sentit. S’anul·laran places d’aparcament de motos i de zona blava i caldrà traslladar la parada d’autobús. Es reprogramarà semafòricament la cruïlla dels carrers Mandri i Bigai.
  • Al passeig Bonanova, a partir del diumenge 31 de gener: Ocupació de la vorera i carril dret, sentit Besòs, de la banda mar del passeig. La secció del carrer serà d’un carril de circulació sentit Llobregat i dos carrils de circulació sentit Besòs. Es traslladarà la parada de bus de les línies 70, 123, H4, V11 i N8.

Aquest dijous l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, ha assegurat en una entrevista a la SER Catalunya que és un “escàndol” la “milionada” gastada en aquesta línia de Metro inacabada.

Subscriu-t'hi

Et vols comprometre amb el periodisme de proximitat, rigorós i cooperatiu?

PDF per 30€ l'any
PDF + PAPER per 45 € l'any

Publicitat
Publicitat

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.