Publicitat

Escollir escola per al meu fill/a

spot_img

Publicat el 7.3.2017 13:00

Escoles

Mireia Verdaguer

Durant aquests dies, moltes escoles fan jornada de portes obertes i moltes famílies esteu neguitoses i preocupades perquè al llarg dels propers dies heu de buscar i trobar la millor escola per al vostre fill/a.

Publicitat

Moltes famílies pregunteu i demaneu referències de “bones escoles”. Però, què ha de tenir una bona escola?

Publicitat

No sé si existeix “la millor escola”, el que sí que hi ha i el que heu de buscar i trobar és l’escola més apropiada pel creixement i desenvolupament del vostre fill/a.

Com? I en base a què? Crec que és la pregunta que ens em de fer.

Vosaltres com a pares/mares dels vostres fills, els coneixeu bé. Sabeu si és observador, si li agrada descobrir les coses per si sol o si li agrada més que li expliquin les coses i després ell/a pregunta. Sabeu si tendeix a agradar-li l’acció i l’exploració i busca sempre nous reptes o si li agrada més que li apropin les coses perquè ell pugui descobrir el món. Ho sabeu perquè el veieu jugar i el veieu interaccionar i descobrir el seu entorn proper. Els nens/es mitjançant el joc expressen moltes coses, fixar-vos en el com juga us aportarà informació sobre el com aprèn i li agrada aprendre.

Penso que és important que respecteu aquesta manera de ser i fer que té i que ho tingueu present a l’hora d’ escollir la millor escola per a ell/a.

Entenc la preocupació que com a pares teniu a l’hora d’haver d’escollir escola, ja que sentiu una gran responsabilitat i alhora teniu por i alguns així ho verbalitzeu amb un: “I si m’equivoco?”. És normal que us sentiu així i per això us proposo que reflexioneu i us pregunteu per uns instants: Quin futur m’agradaria per al meu fill/a? Una vegada sapigueu la resposta, és important que us pregunteu el perquè us agradaria que tinguessin això.

Quin és el futur dels teus fills?

Preguntant a les famílies sobre què els agradaria pel futur dels seus fills, trobo diferents tipus de resposta. Alguns exemples:

—Vull que tingui una molt bona formació acadèmica i que això permeti que tingui un alt càrrec professional

—Vull que sigui qui vulgui ser però que sigui feliç

—Vull que sàpiga parlar moltes llengües i que pugui viatjar i treballar a l’estranger

—Vull que sigui feliç i que sàpiga gestionar els seus sentiments i emocions i això el permeti estar bé amb ell mateix i amb els altres.

—Vull que el meu fill/a sigui com jo en…

—Vull donar-li al meu fill/a tots els recursos possibles perquè pugui volar sol

—El més important per mi com a pare/mare del meu fill/a és que aprengui valors que el portin a saber qui és i on pot arribar a partir de conèixer-se a si mateix

La importància d’aquesta petita reflexió es prendre consciència del futur que us agradaria per a ells i sobretot poder discriminar si és realment això el que voleu i desitgeu per a ells o si pot tractar-se d’una projecció que fem nosaltres de les nostres pors, inseguretats i/o frustracions.

Mireia Verdaguer és psicòloga

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Canvis climàtics

"La recepta per intentar apaivagar les conseqüències dels canvis climàtics no necessàriament ha de passar pel decreixement de la nostra societat ni per la desindustrialització", l'opinió de Miquel Saumell

Apagada elèctrica a Catalunya, apagada comunicativa a les institucions

"Els missatges van ser tardans, dispersos i, sovint, mancats d'indicacions concretes": l'opinió de Marta Royo

En quin percentatge ens afecta el Fengshui?

"El Fengshui ens afecta? Sí, i tant. Determina la nostra vida? No al 100 %, però sí en una tercera part": l'opinió de Glòria Vilalta

A Sarrià el temps també és or

"Als CAPs existeix un sistema telefònic pervers que permet tenir el client esperant ser atès molt més temps del que seria raonable": l'opinió de Miquel Saumell
spot_img

Abaixa la persiana un dels forns centenaris de Sarrià: “No hem pogut trobar forners per seguir”

"Ens acomiadem amb el cor ple, sabent que hem format part del dia a dia de moltes llars i que hem compartit molt més que forn i llevat: hem compartit vida"

L’AV de la Bonanova celebra el 50è aniversari rodejada d’amics, socis i autoritats

L'Orquestra Simfònica Vozes va amenitzar la festivitat de l'associació, que va néixer al final de la dictadura amb la voluntat de "construir Barcelona" i treure-la de la grisor

Veïns de Sant Gervasi s’uneixen en una aliança inèdita per evitar ser expulsats per un fons d’inversió

Quatre blocs del barri estan en risc de ser convertits en colivings temporals per a estrangers

1 COMENTARI

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

[adrotate banner="15"]