Publicitat

Gaudir dels regals de cada dia

"Si féssim una llista conscient de tota l’abundància de la nostra vida, probablement ens sorprendríem": l'opinió de Glòria Vilalta

Publicat el 30.7.2025 6:00

Opinió

Glòria Vilalta

Sovint oblidem tot el que ja tenim o hem tingut. Si féssim una llista conscient de tota l’abundància de la nostra vida, probablement ens sorprendríemTenim la tendència de mirar què ens “falta”, què és el que “no tenim” en lloc de mirar i agrair tot el que ja hi ha. 

Pot ser la salut, la prosperitat, l’amor, la família, els amics, la llar, el clima, el menjar, el lloc on vivim, els aprenentatges que hem fet, i un llarg etcètera. A mi m’ajuda molt observar la natura; els arbres, el sol, el vent, l’aigua, les flors, les pedres… Hi ha de tot i en abundància.

Publicitat

L’altre dia vaig poder gaudir d’un lloc meravellós, molt a prop de la nostra nova llar, però que desconeixíem completament. En contemplar-lo, em vaig dir: podria estar a Noruega o en qualsevol altre lloc i pensaria: quina sort! I resulta que el tenim aquí, ben a prop. Reflexionava sobre aquesta tendència de donar més importància al que no tenim. Reflexionava també en el fet que cada dia, si estem atents, podem descobrir nous regals. 

La pròpia vida és un regal; aixecar-se cada dia, tenir l’oportunitat de viure diferents experiències -sigui quina sigui la situació que tenim-, o simplement experimentar el mateix però d’una altra manera. No hi ha dos instants iguals. Fins i tot per a qui ho està passant molt malament, el fet de tenir un nou dia, minut o segon, pot significar molt, perquè tot pot canviar, ni que sigui la percepció davant del mateix fet. La vida pot tenir moments molt durs, però també té moments -més dels que ens pensem- que estan plens de bellesa i abundància, si els sabem observar.

Gràcies a tot el que ha estat, al que és i al que serà! 

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Què hauria escrit Montserrat Roig sobre el món d’avui?

No només enyorem l’escriptora que va ser. També enyorem els llibres que no ha escrit. Les interpel·lacions capcioses que no ha arribat a fer. N’enyorem la intel·ligència aguda i esmolada, que ens hauria ajudat a interpretar aquest temps convuls.

El Món Atlàntic: l’imperialisme modern entre tres continents

Tradicionalment, les poblacions s’expandien per àrees contigües, però la volta do mar, descoberta pels portuguesos i adoptada pels espanyols, va impulsar l’exploració oceànica del segle XVI i va iniciar el que els historiadors anomenen el món atlàntic

Mor Jordi Madern, ànima de les pastisseries Foix i cosí del poeta

Personatge entranyable a Sarrià, ens ha deixat aquest divendres

La llum sobre l’abisme: la poètica del dol a “Relíquia” de Pol Guasch

Escrit des d’un "jo" vulnerable i exposat, "Relíquia" neix d'una premissa colpidora: el suïcidi del pare quan el narrador tenia només quinze anys
spot_img

Què hauria escrit Montserrat Roig sobre el món d’avui?

No només enyorem l’escriptora que va ser. També enyorem els llibres que no ha escrit. Les interpel·lacions capcioses que no ha arribat a fer. N’enyorem la intel·ligència aguda i esmolada, que ens hauria ajudat a interpretar aquest temps convuls.

El Món Atlàntic: l’imperialisme modern entre tres continents

Tradicionalment, les poblacions s’expandien per àrees contigües, però la volta do mar, descoberta pels portuguesos i adoptada pels espanyols, va impulsar l’exploració oceànica del segle XVI i va iniciar el que els historiadors anomenen el món atlàntic

Mor Jordi Madern, ànima de les pastisseries Foix i cosí del poeta

Personatge entranyable a Sarrià, ens ha deixat aquest divendres

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí