Publicitat

Història del poble jueu

Publicat el 31.1.2017 9:30

Notícies de Sant Gervasi

Juanjo Compairé

El dia 10 de gener, dintre del cicle de conferències sobre la Història del poble jueu que es desenvolupen a la seu de la Comunitat Israelita (Avenir, 24), i que coordina Víctor Sorensen, la doctora Meritxell Blasco ens va desvetllar alguns trets de la vida dels jueus a l’Edat Mitjana.

Publicitat
Conferències sobre la història del poble jueu. Fotografies de Juanjo Compairé

Amb una sala d’actes plena amb una cinquantena de persones, vam anar coneixent aspectes de la vida dels jueus peninsulars sota domini visigot primer, islàmic i cristià després: com era la vida quotidiana a les diverses comunitats i com s’organitzaven. Vam veure com la seva situació anava fluctuant depenent de l’època, des d’èpoques de tibantor –com ara l’època visigòtica cristiana o el final del domini islàmic – a èpoques d’una convivència més serena – com ara l’època inicial d’Al Andalus. Tanmateix, a finals de l’Edat Mitjana, especialment a partir de les pestes del segle XIV, començaren les persecucions que acabaren primer amb la massacre i destrucció de les comunitats jueves i més tard amb l’expulsió de tots els jueus del sòl peninsulars entre el 1492 i 1496.

Publicitat

La xerrada fou molt animada amb moltes preguntes i intervencions de les persones assistents. Ja esperen amb ganes la següent conferència del cicle, el dimarts 31 de gener, que versarà sobre “Las comunidades judías seferdíes desde 1492 hasta nuestros días”.

spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Així era Sarrià-Sant Gervasi al segle XX

La sèrie "Recapturant" explica l'evolució del districte a través de la fotografia històrica

100 anys d’una catàstrofe ferroviària del Tren de Sarrià

El 9 d'abril de 1925 van morir 26 persones i va haver-hi 87 ferits greus: tot i la catàstrofe, es va elogiar l’ajuda dels veïns de Sarrià i dels metges del dispensari

El Jardí publica un nou llibre en el marc de la celebració dels 10 anys

El Jardí de Sant Gervasi i Sarrià publica un nou llibre en el marc de la celebració dels 10 anys

El Jardí 93, març 2023

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2023/04/El_Jardi_93_marc23.pdf
spot_img

Els carrers de Sarrià-Sant Gervasi s’il·luminen per Nadal

El 22 de novembre es va dur a terme l'acte oficial d'encesa de llums a la plaça Consell de la Vila: així es veuen els carrers del districte aquest 2025

El carrer de Laforja: història i curiositats

L’origen del carrer és el 1776, quan Jaume Rosés i Lleonart, pagès de Sarrià amb deutes per saldar, va vendre part de la finca del compte de Bell-lloc a Pere Delaforge i Grau, botiguer de teixits i ciutadà de Barcelona

La vegetació del voltant de la parròquia Sant Vicenç de Sarrià

L’església de Sant Vicenç de Sarrià constitueix el centre neuràlgic del barri de Sarrià. Al seu voltant se situen tres places amb nom propi que contenen sengles enjardinaments: la placeta del Roser; la plaça del Consell de la Vila, on se situa la Seu del Districte; i la plaça de Sarrià, flanquejada a ponent per la façana principal de la parròquia i a llevant per la recentment inaugurada Biblioteca J. V. Foix.

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí