19 C
Sant Gervasi
| Divendres 25 de setembre de 2020 |

Ho tornarem a fer, per quarta vegada…

De quina manera se’ns mostraran aquest 10N els nostres representats, que volen ser novament escollits i que no ens soni al mateix de fa vuit mesos?

Opinió

Marta Royo

Enguany he fet com l’alcaldessa: he marxat per La Mercè. Cap de setmana llarg, amb dilluns inclòs. He fet pont, sí. Si es pot, és clar, s’ha de fer, per salut i per cultura. Des del País Basc, on he estat amb la família, ‘baixant’ cap a Catalunya i amb els últims fets ocorreguts que semblava com si entréssim en el túnel de la bruixa…

Ens en sortirem. Costarà, però ho farem. Ho hem de tornar a fer i de l’única manera que sabem: democràtica i pacíficament. Tornant a votar el 10 de novembre. Ho tornarem a fer… Sí, una altra vegada. Sí, una vegada més. Sí, encara que llençaríem el barret al foc.

Publicitat

A les dones ens va costar molt tenir el dret de poder votar, per tant cal que l’exercim. Homes i dones, grans i acabats d’estrenar en la majoria d’edat. Però, heu comptat les vegades que hem votat aquests últims anys? El 10-N, cas que m’hagi pogut descomptar, serà la quarta d’aquest any. Generals, municipals, europees i generals un altre cop. Alguna campanya que us hagi sorprès? Alguna cosa diferent que us hagi fet canviar el vostre vot o, si més no, llegir el programa electoral d’aquell partit que no teniu intenció de votar?

Per gran sort nostra, al novembre “gaudirem” només d’una setmana efectiva de campanya, que comença la nit abans de Tots Sants, Halloween, Castanyada o el Dia dels morts… Com preferiu. He escrit només i efectiva perquè en campanya hi estem sempre. Què ens comuniquen de diferent els polítics en tot aquest període? Qui s’atreveix a fer alguna cosa diferent? Aquell partit que sap que hi té poc a guanyar i res a perdre…

Recordo la campanya del 28A del Partido Animalista (Pacma) que va presentar el seu programa electoral amb un vídeo on destacava la “involució” dels partits conservadors amb un atac a VOX i a la tauromàquia. El realitzador del vídeo va ser el publicitari Carlos Valdés. Un publicitari! Un publicitari! Un publicitari! Sí, tres vegades i les que facin falta perquè els partits polítics entenguin en qui han de confiar per vendre el seu negociat. Ni periodistes, ni advocats, ni economistes. Publicitaris… Què? Com? Sí, publicitaris. Rar?

De quina manera se’ns mostraran aquest 10N els nostres representats, que volen ser novament escollits i que no ens soni al mateix de fa vuit mesos? En quines mans posen les seves campanyes electorals? Si els resultats no són els esperats, sempre es pot cessar el responsable de comunicació. Matem el missatger i llestos! Mort el gos, morta la ràbia…

Veurem si algun dels partits polítics, per separat o units (això serien figues d’un altre paner…), ens sorprenen amb un nou “¡Yes, we can!” de Barack Obama.

Marta Royo Espinet és fundadora de Mosaiking Comunicació

Fes-te subscriptor

Et vols comprometre amb el periodisme de proximitat, rigorós i cooperatiu? Fes-te subscriptor per només 5€ al mes i passa a formar part de la comunitat El Jardí

Publicitat
Publicitat

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.