Publicitat

L’Hospital Plató tancarà durant l’agost, també les urgències, per estalviar

Segons ha avançat El País l'activitat es traslladarà a l'edifici principal de l'Hospital Clínic, a l'Eixample, i només quedaran obertes les consultes externes

spot_img

Publicat el 23.5.2024 12:19

Societat

El Jardí

L’Hospital Plató, al barri de Galvany, integrat al consorci públic de l’Hospital Clínic des de fa tres anys, tancarà aquest agost les portes al veïnat i només mantindrà obertes les consultes externes -les visites que fan els metges especialistes a pacients derivats del metge de capçalera- amb entrada pel carrer Marc Aureli. No funcionaran, per tant, les plantes d’hospitalització i les urgències, segons ha avançat El País, que ho atribueix a un context de retallades per “contenció econòmica”.

Publicitat

Segons el citat mitjà, la decisió ha estat trasllada al Departament de Salut a través d’un correu electrònic, i també als sindicats. El País també detalla que el comunicat intern de la direcció del Clínic traslladat als treballadors principis de la setmana passada, apunta que es tracta d’una mesura “important d’eficiència”, i recorda que en anys anteriors ja s’havia tancat parcialment l’Hospital Plató a l’agost.

Publicitat

L’activitat de la Plató es traslladarà al carrer Villarroel, a l’Eixample, on hi ha l’edifici històric i matriu del Clínic, i s’aprofitarà per fer “obres pendents” al centre de salut de Sant Gervasi. L’Hospital del Mar farà exactament el mateix amb l’Hospital de l’Esperança, a Gràcia, que és de la seva propietat, i en tancarà els quiròfans a l’agost.

La sanitat catalana té ara mateix un infrafinançament de 3.000 milions d’euros, segons un estudi de la UPF que apunta a un “mal pronòstic” en el futur del sistema sanitari “si no hi ha una correcció important”. Des de l’inici de les retallades del govern de CIU amb Artur Mas, l’any 2010, l’infrafinançament sanitari s’ha cronificat. La pandèmia de la covid-19 va obligar a augmentar la inversió en salut, però la falta de personal i el desgast provocat ha generat malestar entre les plantilles.

Sense els pressupostos aprovats a Catalunya pel 2024, els hospitals del país i especialment de Barcelona encaren un estiu de contenció de l’activitat.

spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Com dormir millor a l’estiu si no tenim aire condicionat?

Trucs senzills i efectius que poden ajudar-te a refrescar-te i a dormir millor durant les nits caloroses

Tanquen els cinemes Boliche de la Diagonal, després de gairebé 30 anys de vida

La sala històrica de Galvany ha estat sis mesos inactiva i ara queda a l'espera de nous llogaters

Lectures recomanades d’estiu: les ressenyes de la Casa Usher

Tant si aneu a la platja com a la muntanya o us quedeu a ciutat, us recomanem llegir, trobar temps per a la lectura

El mapa dels refugis climàtics a Sarrià-Sant Gervasi aquest estiu

Són una vintena d'espais públics, però d'aquests una tercera part tanquen tot el mes d'agost
spot_img

El sarrianenc Oriol Pla, primer català guanyador d’un Emmy

La sèrie, disponible a Disney+, ofereix una versió ficcionada de Giner, encarnat per Pla, que al llarg de sis episodis acompanya l’espectador en un recorregut dolorós però terapèutic, i que alhora transmet esperança a qui es troba en una situació similar. En el seu discurs, l’actor sarrianenc va dedicar el premi al seu director, agraint-li profundament l’oportunitat i el repte: “No podré agrair-t’ho mai prou. Mereixes viure en veu alta, amb orgull i meravellosament.” La gala de premis, que es va celebrar la nit del 24 de novembre a Nova York, va tenir un altre guanyador espanyol que es va endur l'Emmy Internacional a millor documental esportiu. Es tracta de #SeAcabó: diario de las campeonas, dirigit per Joanna Pardós, que relata la història del petó no consentit a la futbolista Jeni Hermoso després de la victòria d'Espanya al Mundial de futbol femení de 2023. Ambdós han rebut el reconeixement a les xarxes del president del Govern d'Espanya, Pedro Sánchez, i del president de la Generalitat de Catalunya, Salvador Illa: "Històrics Emmys Internacionals amb segell català!"

Èxit al concert solidari del Rotary: Sant Vicenç balla al ritme del Free Choir

La setena edició d'aquest esdeveniment ha portat per lema "Cultivant Noves Oportunitats", a favor del programa Assís Verd

El miratge de la igualtat i el seu impacte en les relacions sexoafectives entre adolescents

La igualtat efectiva entre homes i dones no és una realitat encara, i assumir com a societat que hem assolit la igualtat real té repercussions negatives en molts àmbits

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí