Dijous 25, abril 2024
12.7 C
Sant Gervasi
12.6 C
Sarrià
Publicitat

Imma Sampé, directora de Serveis a les Persones i Territori

Publicat el [wpdts-custom start="post-created" format="j.n.Y G:i"]

Tècnics del barri

Carme Rocamora (@CarmeCRS)

Aquest mes entrevistem a Imma Sampé, directora de Serveis a les Persones i Territori a Sarrià – Sant Gervasi. Des de 2009 està al districte treballant en aquest càrrec, tot i que són més anys els que porta endinsada en l’àmbit del servei a les persones. El seu camí va començar a Ciutat Vella, on va treballar-hi 14 anys. Després va estar un any a Sarrià – Sant Gervasi portant temes d’educació i serveis socials. Tot seguit, va guanyar un concurs de directora territorial de serveis socials i es va traslladar al districte de Sants. Però després va tornar al nostre districte.

Publicitat

Per què vas tornar al districte?

Publicitat

Quan vaig veure que quedava una vacant vaig voler tornar perquè durant el temps que hi vaig estar l’any 2007 vaig poder veure que m’agradava Sarrià – Sant Gervasi, en especial pel seu teixit associatiu. A més m’atreia la idea de deixar l’àmbit de serveis socials que estava tractant a Sants i poder passar al de la promoció.

I què tal aquí?

Molt contenta, per diferents raons. Principalment per l’equip amb el qual treballo.

Què és el que feu?

Nosaltres fem promoció d’activitats en diversos àmbits: en l’àmbit escolar, en l’àmbit de la dona, en l’àmbit de la infància, de gent gran, medi ambient, treballem també en temes de mobilitat, d’equipaments… El que no fem aquí és atenció específica, sí que atenem demandes veïnals però el que és la part específica de problemes personals es gestiona des de les oficines de serveis socials o bé d’habitatge.

Quanta gent treballa a la direcció? Amb quins rols?

Treballen 16 persones directament sota la meva direcció i la majoria dels treballadors provenen del món dels serveis socials i educatiu, però també hi ha altres perfils, ja que toquem temes molt diversos. Ara, per exemple, ha entrat una persona que és economista.

©Carme Rocamora

Aneu molt desbordats?

Tenim molta feina perquè tractem molts àmbits i diversos i a més a més el sector associatiu i el veïnal sempre estan generant activitat. Som molt transversals, ens hem de coordinar amb tothom, ens coordinem amb obres, ens coordinem amb llicències, ens coordinem amb l’oficina d’habitatge, amb serveis socials, amb tothom! Tot i això, volem tenir una mica de temps per poder pensar i generar projectes nous per tal d’innovar

En general quines són les coses que us fan invertir més temps?

Una de les qüestions que els veïns ens van reclamant cada vegada més és el tema de tenir silenci, molts veïns ens diuen que no volen tantes activitats al carrer. Nosaltres intentem conciliar els interessos d’aquests veïns amb els dels que volen fer servir la via pública.

I ara mateix en quines coses esteu treballant?

Ara per exemple estem en la fase d’obres del casal de gent gran de Sant Idelfons i hi vam estar treballant abans per fer tot el pla funcional. També estem implicats en el projecte radars, que tot i que és de serveis socials, nosaltres estem anant als comerços per demanar que siguin radars. Alhora, estem tractant el tema de les subvencions que es donen a les entitats.

I en mobilitat, heu promocionat algun projecte?

Sí, el projecte ‘Kango’, que va començar fa quatre anys per intentar fomentar l’ús del transport públic entre els nens i nenes que van a les escoles de Sant Gervasi i que utilitzen el transport privat habitualment per anar-hi. Els nens porten una targeta com si fos una targeta de crèdit, que té un sistema de contactless que fa que quan el nen arriba a l’escola o a la parada de l’autobús, passa la targeta i la família rep un missatge d’avís que el fill ha arribat a l’escola.

I en altres àmbits?

Tenim un projecte de col·laboració amb l’entitat Assís (està a Sarrià i dóna servei a gent sense llar). Nosaltres els hi vam oferir l’espai dels Jardins de Manacor 1, ja que algú havia de cuidar-los i mantenir-los, i els usuaris del centre els cuiden i aprenen sobre horticultura. També avui (9 de març) tenim la inauguració de Vil·la Urània.

I per exemple amb Vil·la Urània quin ha estat el vostre paper?

Uff, moltes coses! De Vil·la Urània jo en vaig començar a parlar amb la regidora Sara Jaurrieta (va ser regidora entre 2007 i 2011) en un primer moment en què només hi havia la casa i el solar, no hi havia projecte però ja anàvem pensant què s’hi podia fer. Amb el canvi de mandat vam començar a fer un procés participatiu amb els veïns per definir què fer-hi i des de llavors ara ja tenim l’edifici acabat, hem començat les activitats i avui (9 de març) és la inauguració. Nosaltres, més enllà de ser-hi en el procés d’obres, també vam fer tot el tema dels plecs per tirar endavant la gestió.

 

Publicitat

Subscriu-t'hi

Dona suport al periodisme cooperatiu i de proximitat



PDF per 35€ l'any
PDF + PAPER per 50 € l'any

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.