DESTACATS: MARIA EUGÈNIA GAY · NADAL

Dilluns 09, desembre 2024
12.4 C
Sant Gervasi
11.9 C
Sarrià
Publicitat

Jordi Molina Arnal, treballar amb sentiments

spot_img

Publicat el 8.4.2017 10:00

Treballanat a Sant Gervasi

Fotografies: Javier Sardá; textos: J. Sardá i J. Mestre

Publicitat
En Jordi va néixer l’any 1967 i va estudiar en diferents centres docents vinculats a La Salle. Va fer l’EGB (Educació General Bàsica) a La Salle d’Horta i després va passar per La Salle de Reus per completar el BUP. El COU i els estudis superiors de pedagogia i magisteri van ser el seu major distanciament dels centres educatius de La Salle.

Com a professor de música, en Jordi va tornar a La Salle Bonanova el setembre de 1991 quan l’activitat extraescolar de música la dirigia el senyor Meliá. En aquell temps no era una escola de música reconeguda per la Generalitat de Catalunya. Va ser iniciativa seva estructurar l’escola per complir els requeriments per ser una escola reconeguda oficialment, tal com és avui. El programa elemental inclou l’aprenentatge de l’instrument, el llenguatge musical i el coral. Entre els instruments es treballa amb piano, guitarra, flauta travessera, saxo i violí.

Publicitat

La seva feina a l’escola de música de La Salle Bonanova consisteix a coordinar vint professors de música, tres d’escacs i dos de dansa, cosa que li impedeix disposar del tot el temps que desitjaria per tocar la guitarra, el seu instrument preferit. Els escacs és una altra de les seves aficions i li agrada transmetre-la als joves interessats. Jordi recorda el seu títol de campió d’escacs a Barcelona, a 9 anys, en representació de La Salle d’Horta, gràcies a les múltiples partides que va perdre contra el seu pare i les explicacions que va rebre dels errors comesos. El barri de Sant Gervasi disposa de gran tradició musical, que es projecta a les nombroses escoles privades que es troben al barri, al costat de tots els col·legis del barri.

L’aprenentatge de la música

Fotografies de Javier Sardá

L’activitat extraescolar de música elemental, la imparteix principalment al migdia amb alumnes realment interessats que dediquen hores d’esbarjo. Jordi considera que és una forma de selecció natural per joves que s’inicien en el sacrifici que porta amb si l’estudi de la música. Els professors de màxim nivell, poden fer classes en el col·legi perquè aquest horari els permet compatibilitzar classes en altres escoles. Jordi Molina, en col·laboració amb la direcció del col·legi, ha introduït la música per megafonia per comunicar-se amb els alumnes d’extraescolar quan s’inicien les classes. És una forma pràctica i agradable, tants pels alumnes de música com per a la resta del col·legi.

L’aprenentatge es consolida
amb l’error i la perseverança

L’aprenentatge es consolida amb l’error i la perseverança; sense errors no hi ha atenció, perquè Mozart solament va haver-hi un i genis pocs. La generació actual la defineix com a multimèdia amb una necessitat d’obtenir resultats immediats, “tot ja” i per “instint”. Aquesta mentalitat a vegades resulta positiva, però també és cert que pot provocar nombroses situacions d’inseguretat davant la incapacitat d’obtenir resultats per falta de base.

La gestió de l’error és la millor forma d’assegurar un aprenentatge, i l’estudi de la música és una disciplina que ensenya les recompenses de l’esforç per gaudir de la música la resta d’una vida. Saber com funciona la tècnica de la música permet gaudir-la en tota la seva essència, encara que solament sigui com a aficionat, actiu (interpretant) o passiu (escoltant).

L’escola compta amb una mitjana de 300 alumnes anuals, dels quals, la majoria obtenen coneixement que els acompanyarà la resta de les seves vides. Se sent molt orgullós de tots i especialment quan algun d’ells ha seguit vinculat a la música, entre altres Aida Oset (actriu i intèrpret), Mar Vilaseca (prodigiosa a 19 anys) o Òscar Arandes (segueix amb estudis superiors). Les activitats de música es complementen donant duport a diverses ONG, organitzant concerts solidaris per Proide (per Àfrica i Sud-àfrica) i Finestra Oberta (Barcelona).

En Jordi és un “compositor ocult” de sis cançons que algun dia pot ser que vegin la llum. La seva forma de compondre s’inicia per la combinació d’acords per obtenir la melodia que es complementa amb la lletra, però la composició musical no és una disciplina inclosa en el curs elemental.

Sant Gervasi ha estat present en tota la seva vida, ha estat la seva residència en diferents zones del barri, des del carrer Calatrava, el passeig de la República Argentina i el carrer Espinoi encara que avui dia solament treballa al barri, on passa la major part de les hores de la seva vida.

Publicitat
spot_img

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.