Publicitat

El Jovent Republicà talla la carretera de Vallvidrera per reclamar el retorn de l’N10

Les joventuts d'ERC denuncien "la falta de compromís del govern Colau-Collboni" amb el transport públic nocturn dels barris de muntanya

spot_img

Publicat el 25.5.2023 18:22

Política

El Jardí

El Jovent Republicà de Sarrià-Sant Gervasi ha tallat simbòlicament la carretera de Vallvidrera aquesta la matinada d’aquest dijous per a denunciar la supressió de la línia N10 de NitBus, que donava servei als barris de muntanya del districte. Les joventuts d’Esquerra Republicana han emès també un comunicat en què protesten per “la falta de compromís del govern Colau-Collboni amb el transport públic nocturn d’aquests barris” i han penjat una pancarta al Baixador de Vallvidrera amb el lema: “El transport nocturn no és un luxe, és un dret. Volem la N10”.

Publicitat

Segons el comunicat, els barris de muntanya són l’únic barri de Barcelona sense cap parada de NitBus i ho consideren “una clara falta de respecte i menysteniment cap als veïns i veïnes de Vallvidrera, Tibidabo i Les Planes”.  En el mateix comunicat expliquen que el transport públic nocturn “no hauria de ser considerat un luxe, sinó un dret”. Argumenten que el NitBus també és utilitzat per a treballadores i treballadors i ha de garantir un transport accessible i segur a tota la ciutadania.

Publicitat
La pancarta a Baixador de Vallvidrera © Jovent Republicà

El conseller del Jovent Republicà i actual portaveu d’Esquerra al Districte, Nil Font, ha portat aquest tema al plenari en diverses ocasions. De fet, a proposta dels Republicans, el Consell Plenari del Districte del març del 2021 es va comprometre a reactivar la línia N10 i a incorporar-ne millores. A dia d’avui, però, no s’ha implementat cap d’aquestes propostes.

Els joves també argumenten que la falta d’ús és per una mala gestió de la línia, que no tenia parada a tots els barris de muntanya i començava a la parada de FGC de Sarrià. Per resoldre això, el Jovent Republicà segueix insistint en que “cal millorar la línia i la seva freqüència” o fins i tot estudiar que la N61 (BusNit a a Sant Cugat i Terrassa) pari a Vallvidrera i Les Planes com fa, per exemple, a La Floresta.

Notícies relacionades

El Jovent Republicà reuneix gairebé una cinquantena de veïns en un acte sobre el cooperativisme a la plaça de Sarrià

Amb el lema “Que no et prenguin el pèl”, s'ha debatut sobre els problemes laborals de la joventut actual

Les Planes rebrà 6 milions d’euros de l’Ajuntament per millores en l’espai públic

Les obres formen part del Pla de Barris de Muntanya, que exclou Vallvidrera i el Tibidabo

El Jardí 115, març de 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2025/04/El-Jardi-115_Marc25_0403.pdf

El Jardí 114, febrer 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2025/03/ElJardi114_Febrer25_0402.pdf
spot_img

Teixir el futur

Quan una peça es teixeix amb ànima, es porta amb sentit. El futur de la moda passa per les mans: l'opinió de Marta Royo Espinet

Canvis climàtics

"La recepta per intentar apaivagar les conseqüències dels canvis climàtics no necessàriament ha de passar pel decreixement de la nostra societat ni per la desindustrialització", l'opinió de Miquel Saumell

Fibromiàlgia i estimulació cognitiva: claus per millorar la qualitat  de vida

L'objectiu de l'estimulació cognitiva és ajudar a estabilitzar o millorar els símptomes i el deteriorament cognitiu

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí