Política
Dani Silva
Junts ha registrat una bateria de preguntes al govern municipal liderat per Jaume Collboni per saber sobre l’estat del Tramvia Blau, aturat des de fa cinc anys i mig, fent el darrer transport l’1 de febrer del 2018. Entre les qüestions del grup de Xavier Trias es pregunta si existeix una previsió pressupostària, quina partida exacta té, i dates concretes, tant per la redacció final del projecte constructiu com de l’adjudicació del projecte executiu. Junts també demana saber els motius “excepcionals” de demora i si hi ha una previsió per fer una integració tarifària a les targetes de mobilitat de TMB.
En el text, signat per Jordi Martí, que serà el proper regidor president de Sarrià-Sant Gervasi en el mandat que s’iniciarà el 12 de setembre, el grup municipal recorda que el districte pateix “discriminació en inversions” i reclama respostes apel·lant directament a Albert Batlle, com a darrer regidor de Sarrià-Sant Gevasi, sobre la seva promesa de constituir una comissió de seguiment multidisciplinari del projecte del nou Tramvia Blau.
Els juntaires apunten que el Tramvia Blau és un projecte “important” pel districte de Sarrià Sant Gervasi, però també “per a tota la ciutat” i manifesten en l’escrit que molts veïns del districte, molts ciutadans de Barcelona, i moltes entitats exigeixen la posada en servei de nou del Tramvia Blau.
La situació del Tramvia Blau
La realitat del retorn del Tramvia Blau ha estat fins ara una història d’entrebancs. Des que es va aturar el servei per reforçar-ne la seguretat i remodelar de passada l’avinguda del Tibidabo, la consultora TEC-Cuatro, que el 2021 havia guanyat el concurs públic per fer l’obra, va fer fallida en pandèmia i va entrar en concurs de creditors. Malgrat que el setembre de l’any passat, tal com defensava la consellera de Barcelona en Comú al districte, Cristina Cardona, es va fer la primera reunió del rellançament del projecte, el mateix Ajuntament en descartava cap avenç més significatiu abans del 2024. Actualment, la consultora Meta Engineering té adjudicat el projecte des de finals del 2022 i l’Ajuntament defensa que amb el canvi d’empresa tot el procés s’ha vist endarrerit.
El Tramvia Blau és l’últim supervivent de les antigues línies de tramvies de Barcelona, a més de ser el més longeu d’Europa en funcionament en el moment d’aturar-ne el servei l’any 2018.