Publicitat

Investiguen per negligència una escola de Sarrià per la cremada d’un menor de 8 anys

El centre d'educació especial Taiga va informar d'una ferida per aigua "molt calenta" rentant-se les mans, però la família no es creu aquesta versió

spot_img

Publicat el 14.2.2024 11:42

Societat

El Jardí

El jutjat d’instrucció número 32 de Barcelona investiga per un cas de possible negligència a l’escola d’educació especial Taiga, situada a la part alta de Sarrià, a l’altura de l’estació del Peu del Funicular de Vallvidrera, per la greu cremada a la mà que va patir un alumne de 8 anys amb Trastorn de l’Espectre Autista (TEA) i una discapacitat del 82%, segons ha avançat El Periódico.

Publicitat

Els fets es remunten al passat 25 de gener quan, segons la denúncia presentada per la família als Mossos i a què ha tingut accés el citat mitjà, aquell dia els van avisar de l’escola dient que el seu fill havia patit una cremada rentant-se les mans amb aigua “molt calenta”. Com a resultat de la ferida, el menor va perdre la pell de la mà dreta. Els pares, però, posen en dubte la versió del centre, afirmant que el seu fill no sap rentar-se les mans sol. A més, els professionals sanitaris de l’Hospital Vall d’Hebron, on es va traslladar el jove, també qüestionen que l’origen fos una escaldada d’aigua calenta.

Publicitat

Una cremada de segon grau i una vintena de dies d’hospitalització

El nen, que va haver de ser intervingut durant més de tres hores a l’Hospital Vall d’Hebron per rebre un empelt de pell a causa de la lesió, que va resultar ser una cremada de segon grau, va passar un total de 19 dies hospitalitzat després que inicialment s’infectés la ferida, un cop embenada.

Ara, la justícia dictaminarà si hi va haver falta d’atenció del personal de l’escola sobre aquest alumne, tal com denuncien els pares. L’escola d’educació especial Taiga funciona des del 1976, quan es va crear per a infants i joves de 3 a 21 anys que requereixen un suport extra al de la resta dels alumnes per aprendre, i fins ara mai havia tingut cap problema.

El Jardí s’ha posat en contacte amb el centre, que ha declinat fer declaracions.

Notícies relacionades

L’Ajuntament tanca un preacord que permetria construir pisos de luxe a Can Raventós

Defensem Can Raventós es manté ferma en la defensa que la totalitat de l’espai ubicat a Sarrià sigui d’ús públic

La justícia tomba el pla per construir 53 pisos de luxe al jardí de Can Raventós a Sarrià

El TSJC dona la raó a Defensem Can Raventós i anul·la per una infracció l'acord aprovat al ple de l'Ajuntament de Barcelona el setembre del 2020

La síndica de greuges investiga les greus cremades d’un nen de 8 anys en una escola de Sarrià

El menor està ingressat a l'UCI de l'Hospital Vall d'Hebron on rep empelts de pell a la mà afectada

El Centre d’Educació Especial Vil·la Joana celebra 100 anys de servei públic

La seva creació va ser la primera resposta d’una administració de l’estat espanyol a la necessitat educativa de nenes i nens amb discapacitat
spot_img

Viure la geometria

podem viure la geometria de moltes maneres; observant-la en nosaltres i el nostre entorn, gaudint de la bellesa i l’harmonia de les creacions que la utilitzen, i també utilitzant-la en l'àmbit terapèutic

José Luis Lorente i l’AV Bonanova seran reconeguts amb la Medalla d’Honor de Barcelona

Amb unanimitat, tots els grups polítics reconeixen la tasca feta pels dos candidats

Mor el pallasso sarrianenc Claret Papiol

Nascut a Sarrià, va ser un pallasso, actor i pedagog singular

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí