23.5 C
Sant Gervasi
| Dimarts 22 de setembre de 2020 |

L’ experiència de la compra online

Ningú pot quedar enrere en aquesta transició digital, tampoc el comerç de proximitat

El Racó del Veïnat

Anna Rodríguez Camón

La publicitat és una invitació constant a gastar sense pensar i gaudir de la vida al màxim intentant satisfer unes necessitats creades per la mateixa publicitat.

Les compres online han canviat l’estratègia de màrqueting des de fa temps. Ara, la publicitat impacta a la vida de la gent fins al punt que són els mateixos consumidors els que atorguen valor a la marca o producte amb les seves experiències. Els consumidors són capaços de generar comentaris o recomanacions que influencien a la resta d’usuaris. Sobretot si són influencers. La publicitat segueix captant la nostra atenció, interès i desig, però realitza una captació molt més emocional, evocant una experiència de sensacions i emocions agradables per a qualsevol.

Publicitat

Els anuncis que han preparat les grans agències de publicitat durant l’estat d’alarma, han compartit dues coses: cap d’ells parlava d’ofertes ni productes, ni convidava al consum, sinó que repetia missatges d’ànim a la població, generant empatia amb els clients. Per un moment, la publicitat offline (mitjans: tele, cine, ràdio, premsa, etc.) i la publicitat online (publicitat a internet) han compartit estratègia: promoure empatia i una experiència més d’emocions i sensacions.

Està demostrat que les marques que comuniquen durant una crisi després són les més fortes i recordades. Per això, seguir comunicant a pesar de no poder vendre el producte és positiu perquè genera creixement de la marca.

Reconec que mai m’ha agradat comprar als centres comercials. Les multituds de gent i les llargues cues m’horroritzen. Per això, prefereixo fer les compres als petits comerços del barri on hi ha un tracte personalitzat i t’estalvies les cues. Malgrat tot, penso que els petits comerços patiran una davallada de les seves vendes a causa del gran increment de les vendes online, ja que crec que les vendes online han vingut per quedar-se i, per tant, és important que com a éssers socials que som recuperem el tracte client-dependent escoltant els bons consells del venedor, mentre toquem i remenem els productes. El comerç de proximitat està vivint moments de canvi, l’era de la transformació digital fa temps que ha aterrat a la societat contemporània i està revolucionant els hàbits de vida i de compra de tots els ciutadans. Com apunten els experts, la quarta revolució industrial ja ha començat, i només és qüestió de temps que ens acabi afectant en tot i tots.

La crisi ha accelerat aquesta transició digital i és molt important incentivar les compres en els comerços de proximitat i que aquests comerços se sumin a la transformació i ampliïn els seus coneixements del comerç electrònic i els seus avantatges. Ningú pot quedar enrere en aquesta transició.

Durant l’estat d’alarma les vendes online han tingut un creixement rècord en els productes de gran consum, segons la companyia d’anàlisi de dades Nielsen, les compres online s’han disparat un 73,7 %, registrant un increment acumulat del 48,1% i triplicant la velocitat de creixement respecte del període d’abans del Coronavirus. El confinament i l’estat d’alarma acabaran aviat, però m’atreveixo a dir que res tornarà a ser el mateix. Hauran canviat moltes mentalitats de consumidors, moltes maneres de gaudir les experiències de compra i potser, fins i tot, estils i maneres de viure.

Fes-te subscriptor

Et vols comprometre amb el periodisme de proximitat, rigorós i cooperatiu? Fes-te subscriptor per només 5€ al mes i passa a formar part de la comunitat El Jardí

Publicitat
Publicitat

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.