Publicitatspot_img
Publicitat
spot_imgspot_imgspot_imgspot_img

Capturades més de 5.000 reines de vespa asiàtica a Collserola

La Drecera tanca una primera fase “molt positiva” i prepara una nova ofensiva després de l’estiu

Publicat el 27.6.2025 14:09 · Actualitzat el 28.6.2025 10:58

Societat

Jordi Muñoz González

La primera campanya veïnal per reduir la presència de vespa asiàtica (Vespa velutina) a Collserola acaba amb un balanç “molt satisfactori”. Entre febrer i juny, 150 trampes distribuïdes en deu punts del parc —les més properes a Barcelona són  Vallvidrera, Can Caralleu i l’Observatori Fabra— han capturat més de 5.000 vespes reines.

Impulsada per La Drecera, Comunalitat de Sarrià–Vallvidrera, amb l’assessorament del biòleg Xavier Munill i el suport d’una seixantena de voluntaris, la iniciativa busca alleujar la pressió d’aquesta espècie invasora sobre abelles i ecosistemes locals. Cada reina capturada és una opció menys de niu aquest estiu, fet que contribuirà a contenir‐ne l’expansió als barris periurbans.

Publicitat

Segona fase a la tardor

El projecte preveu una segona fase quan, després de l’estiu, les noves reines surtin del niu per ser fecundades i buscar refugi d’hivern. Es tornaran a col·locar trampes i caldrà finançament extra per consolidar el dispositiu i assegurar futures edicions.

Vols sumar‐t’hi? 

Escriu a velutinacollserola@gmail.com per fer-te voluntari o col·laborar econòmicament.

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

spot_img

El primer fruit

"Ens sembla que d’un dia a un altre no hi ha canvis, però sí que n’hi ha. Sempre n’hi ha. Fins que un dia, ens adonem que ja no som qui érem fa un temps": l'opinió de Glòria Vilalta

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí