Publicitat

‘La gran novel·la sobre Barcelona’ de Sergi Pàmies celebra vint-i-cinc anys

L’esperit de controvèrsia i el punt gamberro de l'autor donen la benvinguda al lector a una sèrie de contes

spot_img

Publicat el 27.6.2022 6:30

Cultura

Les ressenyes de la Casa Usher

L’any 1997, Quaderns Crema va publicar La gran novel·la sobre Barcelona de Sergi Pàmies. Ara, vint- i-cinc anys després, l’editorial porta a les llibreries una edició ampliada per celebrar-ne l’aniversari.

Publicitat

Aquest llibre va marcar un abans i un després en l’obra de Pàmies. Ens trobem davant d’uns textos que ens parlen en un nou to, més emotiu. En comptes de buscar l’experimentació, deixa la banda més fantasiosa per parlar-nos des de i sobre la proximitat del dia a dia. Però la sornegueria, marca de l’autor, continua ben present, i fins i tot el títol és una declaració d’intencions: La gran novel·la sobre Barcelona no és una novel·la, és l’últim dels contes d’aquest recull que tracta sobre un manuscrit que descobreixen a la part de darrere d’un taxi. Així que l’esperit de controvèrsia i el punt gamberro, ens dona la benvinguda als contes que estem a punt de llegir.

Publicitat

Aquesta nova edició incorpora un pròleg de l’escriptor Jordi Puntí, que explica que ha anat llegint Pàmies (els relats, les novel·les, els articles… tot el seu univers) en el moment que s’anava publicant, i que ara ha fet un viatge en el temps, en recuperar el seu exemplar del prestatge per rellegir-lo.

Al final del llibre, com a cirereta del pastís, trobareu l’epíleg de Sergi Pàmies, que conta com és rellegir-se a un mateix després d’un quart de segle: com qui es retroba amb un vell amic i com tots dos, el llibre i l’autor, han envellit.

spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Miriam Reyes: de la poesia del cos a la memòria de Veneçuela

L'autora gallega participarà en el club de lectura de la Casa Usher el 17 de novembre per presentar "La edad infinita"

Les ressenyes de la Casa Usher: Anna Starobinets

Aquesta tardor arriba la seva novel·la més ambiciosa El vado de los zorros, un thriller místic i fantàstic ambientat a la frontera entre Manxúria i la Unió Soviètica el 1945

Un avió de paper per viatjar en qualsevol moment

Com que encara no estem preparades per deixar les vacances enrere, la Casa Usher ha triat dos llibres que parlen de dos viatges ben diferents, una lluna de mel a Itàlia i un parell de setmanes d’agost a la Grècia

Ressenya: “Morir con plantas medicinales”

De la poeta, pintora i cineasta iraniana Atieh Attarzadeh, és la seva primera novel·la que es va convertir en un fenomen de popularitat al seu país, on va arribar a vendre quaranta edicions i ser una de les obres més destacades de la literatura persa contemporània
spot_img

El sarrianenc Oriol Pla, primer català guanyador d’un Emmy

La sèrie, disponible a Disney+, ofereix una versió ficcionada de Giner, encarnat per Pla, que al llarg de sis episodis acompanya l’espectador en un recorregut dolorós però terapèutic, i que alhora transmet esperança a qui es troba en una situació similar. En el seu discurs, l’actor sarrianenc va dedicar el premi al seu director, agraint-li profundament l’oportunitat i el repte: “No podré agrair-t’ho mai prou. Mereixes viure en veu alta, amb orgull i meravellosament.” La gala de premis, que es va celebrar la nit del 24 de novembre a Nova York, va tenir un altre guanyador espanyol que es va endur l'Emmy Internacional a millor documental esportiu. Es tracta de #SeAcabó: diario de las campeonas, dirigit per Joanna Pardós, que relata la història del petó no consentit a la futbolista Jeni Hermoso després de la victòria d'Espanya al Mundial de futbol femení de 2023. Ambdós han rebut el reconeixement a les xarxes del president del Govern d'Espanya, Pedro Sánchez, i del president de la Generalitat de Catalunya, Salvador Illa: "Històrics Emmys Internacionals amb segell català!"

Èxit al concert solidari del Rotary: Sant Vicenç balla al ritme del Free Choir

La setena edició d'aquest esdeveniment ha portat per lema "Cultivant Noves Oportunitats", a favor del programa Assís Verd

El miratge de la igualtat i el seu impacte en les relacions sexoafectives entre adolescents

La igualtat efectiva entre homes i dones no és una realitat encara, i assumir com a societat que hem assolit la igualtat real té repercussions negatives en molts àmbits

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí