Dimarts 12, novembre 2024
13.3 C
Sant Gervasi
12.4 C
Sarrià
Publicitat

“La música és el llenguatge que millor entenc”

Publicat el 11.7.2017 9:30

La mirada jove

Elena Bulet

La primera vegada que vaig treballar de DJ va ser al ZigZag. Més endavant vaig començar a l’Otto Zutz. També he col·laborat molts anys amb Lluís Llach com a tècnica de so. Però va arribar un moment on sentia que havia de frenar el ritme de vida que portava. Volia ser mare. Aleshores vaig començar a treballar en l’ambientació musical i quan les meves filles van entrar a l’Institut, em van oferir fer un taller de DJ. Ara, també en realitzo un altre a Casa Sagnier. Així va iniciar-se el que seria PDJK…

Publicitat

Com vas entrar en contacte amb el món del DJ?

Publicitat

Sortia amb els amics i no m’agradava el que posaven. Em quedava a la barra xerrant sobre música, gairebé tots comencem així.

Estaves decidida a dedicar-te a ser discjòquei?

Volia viure de la música o al servei d’ella, m’era igual en quina posició. De fet he explorat gairebé tots els àmbits.

Què és per tu la música?

És el llenguatge que millor entenc. Són com matemàtiques i a mi m’agraden. A més, per aficionar-te a l’electrònica també has de ser una mica friqui de les màquines.

En què consisteix Pioneer DJ Kids?

Els PDJK és un col·lectiu de joves DJ formats pels integrants dels tallers que realitzo. A més, tenim un acord amb Pioneer per aconseguir material a bon preu i també algunes actuacions. Gràcies a ells obrim el Tomorrowland aquest any.

Com funciona el col·lectiu?

Tots participen en tot, encara que provinguin d’un taller o d’un altre. És com un equip de futbol: els grans ajuden als petits, hi haurà gent a la banqueta que vegi i animi els partits, etc.

És una feina d’equip?

Entre ells es donen suport i funcionen millor que sols. La música electrònica no avança perquè és molt individualista, tot es fa casa i sense ningú.

Rosa Amuedo.
Fotografia de Vilma Bravo Amuedo

Però un DJ no està sol?

M’agrada pensar, com deia Carl Cox, que la feina de DJ està més relacionada amb un director d’orquestra que reinterpreta temes d’altres. Ha de saber tècnicament i musicalment com s’ha creat la peça, els instruments que apareixen, etc. No està sol, l’acompanyen tots els  que han creat aquella música.

Algun altre projecte en ment?

Faré una classe només de noies. En ser només un instrument els nois són més llançats i les noies es queden sense tocar. He arribat a la conclusió que fins que no vegin les mares fent de DJ no hi haurà noies DJ.

Has trobat dificultats en aquest món per ser noia?

Sí, fa poc llegia una entrevista a la DJ Ylia que reflectia molt bé la situació. Musicalment no trobes tantes dificultats, però tècnicament has de demostrar que ets més bona.

Falten més dones en el món de la música?

En el món de la música hi ha dones, però són poques les qui tenen un paper determinant. N’hi hauria d’haver més als llocs de dalt.

Què és el més important que s’ha de saber per fer de DJ?

Música. Has de conèixer d’estils, voler ser el primera a escoltar les coses, etc.

Però també cal saber adaptar-se?

Hi ha dos tipus d’esdeveniments, la realització d’ambientació musical per un esdeveniment en concret o bé la reinterpretació. En el primer, tu has de saber escollir la música perquè els agradi i en el segon venen a veure’t a tu directament.

Què canviaries d’aquest àmbit?

Que la cultura arribés més als joves. Quan els fills són petits, els porten al circ, al teatre, a veure pallassos, etc. Però quan arriben a l’adolescència només és anglès, esport i sortir de festa. No hi ha activitats culturals que els interessin.

Publicitat

Subscriu-t'hi

Dona suport al periodisme cooperatiu i de proximitat



PDF per 35€ l'any
PDF + PAPER per 50 € l'any

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.