Publicitat

La participació als consells de barri i audiències públiques tornarà a ser presencial

L'streaming no estarà garantit i l'Ajuntament penjarà posteriorment els vídeos de les sessions al canal de YouTube

spot_img

Publicat el 29.4.2022 14:03

Política

Carme Rocamora

La participació telemàtica als òrgans de participació de Barcelona, i, per extensió, de Sarrià-Sant Gervasi, queda en dubte després de més de dos anys on s’ha pogut participar d’aquesta forma motivada per la pandèmia, que restringia l’assistència presencial. A partir d’ara totes les sessions dels òrgans municipals, també els de participació com els consells de barri i les audiències públiques, tornaran a ser presencials. Així ho ha acordat la Junta de Portaveus de l’Ajuntament.

Publicitat

Aquesta decisió va ser presa el dilluns de la setmana passada, i segons va dir ahir Albert Batlle al Consell de Barri de les Tres Torres, els propers consells de barri que estan programats per als dies vinents (Vallvidrera, el Tibidabo i les Planes; La Bonanova, i Putxet i el Farró) seran de manera presencial i telemàtica,ja que van ser convocats abans d’aquesta decisió i tenen els mitjans per fer-ho possible “aquesta vegada”.

Publicitat

Segons Districte, la previsió és que fins a finals d’any es mantingui el doble format (telemàtic i presencial), però apunten a El Jardí que, tot i que de “de moment” no hi cap canvi, tot pot canviar d’un dia per l’altre.

Les Tres Torres es queda aquest cop sense streaming

De moment, el Consell de Barri de les Tres Torres celebrat ahir a la Biblioteca Clarà i convocat inicialment amb opció telemàtica, finalment no es va poder seguir per streaming per part del veïnat, segons el regidor Albert Batlle per problemes de connexió. El Jardí ha parlat amb el president de l’Associació de Veïns de les Tres Torres, Lluís Tusell, que assegura que va demanar explicacions i va rebre com a resposta que es devia a “motius tècnics”. “Es veu que després de més de dos anys de pandèmia encara no tenen la sala preparada…”, ironitza Tusell.

Durant la pandèmia tots els consells de barri es van emetre per streaming i també s’hi va poder participar de forma telemàtica. Aquests òrgans participatius per primera vegada es van concentrar a la Seu del Districte, i no van estar exempts de problemes de connexió en moltes de les sessions. Ara que ha millorat la situació sanitària, s’han tornat a descentralitzar aquestes sessions i es tornen a fer a equipaments de cada barri, però tard o d’hora l’opció de seguiment i participació telemàtica en directe podria desaparèixer. El que sí que es farà, segons Districte, és penjar les gravacions de cada sessió al canal de YouTube de l’Ajuntament de Barcelona un cop s’hagin celebrat, com es feia abans de la covid.

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

L’Ajuntament inicia el projecte de soterrament del cablejat de Ganduxer

Al consell de barri de les Tres Torres, Districte també anuncia que descarta simplificar la línia V9 per l'alta afluència en horari escolar

La Biblioteca Clarà tanca uns mesos per obres de millora

A partir del 28 d'abril començarà la reforma de la façana, la zona d'accés i el sistema de ventilació

El Jardí 115, març de 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2025/04/El-Jardi-115_Marc25_0403.pdf

El Jardí 114, febrer 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2025/03/ElJardi114_Febrer25_0402.pdf
spot_img

El carrer d’Amigó canvia de sentit a partir de diumenge per reduir les afectacions al trànsit de les obres de l’L8

L’actuació forma part del dispositiu de mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona i la Generalitat de Catalunya de cara al tall del carrer de Muntaner entre Laforja i Marià Cubí a partir del 10 d’agost

L’Institut Tècnic Eulàlia commemora el seu centenari amb actes a l’escola i en diversos indrets emblemàtics de Barcelona

La celebració es clourà amb una trobada festiva d’antics alumnes i professors el dissabte 24 d’octubre de 2026

Estudiants de l’EUSS presenten un nou monoplaça elèctric amb aerodinàmica perfeccionada

Una versió millorada del monoplaça elèctric, amb un 260% més d’eficiència aerodinàmica i que mira cap al futur de la competició: així és el nou vehicle desenvolupat per l’equip d’EUSS MotorSport

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

[adrotate banner="15"]