Dissabte 20, abril 2024
18.4 C
Sant Gervasi
18.4 C
Sarrià
Publicitat

La reforma del carrer Balmes

Publicat el [wpdts-custom start="post-created" format="j.n.Y G:i"]

Notícies del barri

Hem preparat un dossier sobre la situació actual del debat a l’entorn de la reforma del carrer Balmes, amb les posicions de govern i oposició en la reforma del carrer entre les places Joaquim Folguera i Molina.

Divergències en la remodelació de Balmes

Carme Rocamora (@CarmeCRS)

Podríem dir sense cap dubte que la remodelació del carrer Balmes, en el tram entre les places Joaquim Folguera i Molina, està al pòdium de preocupacions dels veïns de Sant Gervasi: ho hem vist reflectit en consells de barri, audiències públiques i en altres formes de demanda de què disposen els veïns. Les obres haurien de començar aquest estiu però hi ha desacord entre els veïns i el govern sobre com hauria de ser el nou carrer Balmes.
Que la remodelació és urgent és evident: les voreres actuals són molt estretes i es troben plenes d’obstacles com ara les escombraries o bé les motocicletes. I que la reforma és una prioritat és un fet consensuat entre els actors de Sant Gervasi. En una sessió informativa el passat desembre, el govern també va exposar com seria la remodelació i un dels punts més polèmics va ser quan es va informar que en aquest tram hi haurà tres carrils que seran únicament de pujada del mar cap a la muntanya i només un, i reservat per a autobusos i taxis, permetrà circular de baixada.
El conseller portaveu de Barcelona en Comú, Joan Manel del Llano, explica en què cosisteix la remodelació de Balmes. I recollim els moviments del Grup Municipal Demòcrata (GMD): ha convocat la premsa (12-IV) i s’ha reunit amb els veïns (22-III, a Vil·la Urània) per escoltar les seves demandes, i després traslladar-les al govern del districte. En aquesta reunió, el GMD va insistir en la necessitat que la remodelació comenci com més aviat millor i així mateix es va mostrar molt crític amb la solució de que els carrils només siguin de pujada. Pel GMD, la millor opció és que hi hagi dos carrils de pujada i dos de baixada. Van assegurar que si finalment el projecte tira endavant tal com està dissenyat ara, en cas que tinguin poder en el proper mandat, el revertiran. Donem la paraula als protagonistes del debat.

Publicitat

Reformes de Príncep d’Astúries i Balmes

Joan Manel del Llano, consller de Barcelona en Comú SSG

Publicitat

El districte de Sarrià – Sant Gervasi està treballant en dos projectes molt importants i que responen a una demanda antiga de gran part del veïnat. Es tracta de la reforma del carrer Balmes entre la plaça Molina i la plaça Joaquim Folguera, en fase final de redacció del projecte executiu, i de l’avinguda Príncep d’Astúries, que ja està en obres des d’aquest mes de març.
Les dues mesures tenen un objectiu comú: convertir uns carrers que avui estan principalment dedicats al trànsit viari i que moltes vegades es converteixen en fronteres entre els barris en unes vies més amables on l’espai per a les persones guanyi terreny, integrant-les en el seu entorn, mantenint o millorant el transport públic i cercant solucions tècniques perquè la necessària reducció del trànsit privat en aquestes vies no impacti negativament en els carrers veïns.
En tots dos casos, això suposa evidentment que s’eixamplaran les voreres, que es milloraran i s’incrementaran els passos de vianants, entre els quals hi haurà menys distància, i que s’estendrà la continuïtat de les voreres a nombroses interseccions amb els carrers per donar prioritat al vianant. La nova distribució d’aquestes vies i l’espai guanyat permetrà que hi hagi noves zones d’estada, més mobiliari urbà, més verd, més arbres, parades de transport públic més còmodes i noves zones perquè les motocicletes aparquin a la calçada. Aquestes intervencions també han de servir per impulsar el comerç existent i facilitar la creació de nous establiments, per així revitalitzar l’activitat comercial.
L’eixamplament de les voreres implica una disminució de l’espai destinat al trànsit privat, mesura que va en consonància amb la necessitat de reduir el soroll i la contaminació, que avui es troba força per sobre dels límits màxims establerts per la Unió Europea i l’Organització Mundial de la Salut.
Avançar en aquesta direcció no està mai exempta de conflicte, ja que qualsevol canvi de fons als nostres carrers acaba afectant els costums diaris de molts veïns i veïnes. Per aquesta raó i per tenir en compte totes les afectacions, s’han fet els estudis de mobilitat pertinents, que inclouen el detall dels fluxos actuals i futurs de trànsit en tots dos carrers, tant de pujada com de baixada, la capacitat d’absorció dels carrers veïns i les possibilitats de redistribució de tot tipus de serveis viaris.
Esperem que ben aviat puguem començar a gaudir conjuntament d’unes noves vies més tranquil·les i saludables per encaminar-nos cada cop més cap a una ciutat més amable i humana.

Comunicat del Grup Municipal Demòcrata

Tal i com ens vàrem comprometre en la reunió amb els veïns del 22 de març, a Vil·la Urània, el regidor Jordi Martí i el portaveu del grup demòcrata Pol Lliró s’han reunit amb el regidor executiu del districte Jaume Asens, el gerent del districte Xavier Patón, el conseller municipal de Barcelona en Comú, Joan Manel del Llano i l’assessora Inés Garriga. Aquestes són les qüestions plantejades i el posicionament del GMD:
— Modificar la mobilitat del tram del carrer Balmes afectat inicialment prevista pel projecte de reurbanització.
— Compartim amb els veïns la necessitat de tirar endavant el projecte de reurbanització, sense ajornaments.
— Ens oposem a la proposta d’un únic carril de baixada, entre Mitre i plaça Molina, d’ús exclusiu per a bus i taxi.
— I per tant, plantegem dos carrils de pujada i dos de baixada, en el tram entre General Mitre i plaça Molina.
—Demanem que es convoqui des del Districte una reunió veinal, i que s’acceptin les al·legacions presentades pels veïns i que es respongui als sol·licitants.
Hem volgut informar al regidor Asens de la preocupació dels veïns afectats per la remodelació i de possibles mobilitzacions si no s’atenen les peticions.
Tenim el compromís del govern del districte d’estudiar la proposta i traslladar-la a Mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona i donar-nos resposta les properes setmanes.
​I, finalment, en qualsevol cas i en el supòsit que finalment es materialitzi el projecte de tres més u, ens reservem l’opció de modificar la mobilitat en la línia del dos més dos si tenim responsabilitats de govern en el proper mandat.

Reunió amb la premsa

El dijous 12 d’abril, el GMD va convocar la premsa, i va insistir en què el govern es va comprometre a convocar els veïns a una nova sessió de retorn sobre el projecte. En aquesta sessió es va demanar de nou que el govern doni resposta a les al·legacions al projecte fetes pels veïns i també a les més de 500 signatures recollides pels veïns en protesta pel disseny de la mobilitat.
També proposen revertir la decisió del govern del 3 +1 a 2+2 carrils, si tenen l’oportunitat de governar de nou la ciutat al proper mandat municipal

Publicitat

Subscriu-t'hi

Dona suport al periodisme cooperatiu i de proximitat



PDF per 35€ l'any
PDF + PAPER per 50 € l'any

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí