Publicitat

La rosa de Sant Jordi i altres flors

Publicat el 22.4.2016 12:00

Especial Sant Jordi

Jesús Mestre Campi

IMG_7086A Sant Gervasi hi ha una llarga tradició entorn de la flor ornamental. Per exemple, la finca de Can Borni, sota el Tibidabo i al límit entre els antics municipis de Sant Gervasi de Cassoles i Horta, es dedicava sobretot al conreu de flors ornamentals, com altres finques al voltant de la riera de Can Mandri. Encara hi ha gent gran que recorden els extensos camps de flors, sobretot de clavells —la flor de moda aleshores— que hi havia entre els actuals carrers de Mandri i Ganduxer, però del que hi han quedat pocs testimonis gràfics. Aquestes flors les venien a les floristes de les Rambles, o alguna floristeria del barri, com ara l’actual Babilonia del carrer Santaló, que fa molts anys que fa de florista i fins i tot havia tingut uns vivers.

Actualment hi ha a Sant Gervasi un bon grapat de floristeries de primera qualitat, a tots els barris. Algunes tenen una llarga trajectòria, com Flors Prat a la plaça Bonanova, Bertrán al carrer Muntaner, Flors Pàdua a la República Argentina o l’esmentada Babilonia. I d’altres són més actuals, com The Boj, al carrer de Bigai, IMG_0335Mitre&Mandri a la Ronda de Mitre, Gorg al carrer Santaló, Flor del Vent a la plaça de Sant Joaquim o Flors Zinnia al Turó Parc. Només són algunes de les moltes floristeries que trobaríem arreu del barri i que són un símptoma evident de què la gent aprecia tenir un bon ram de flors fresques i de temprada a casa, a prop seu. I ara, a la primavera, n’hi ha moltes espècies!

Publicitat

La gent també gaudeix de les composicions florals, amb flors fresques o seques, que de vegades són autèntiques obres artístiques! En aquest sentit, les floristeries més modernes són capaces de fer propostes molt atrevides i espectaculars, però d’altres també fan composicions de caràcter més clàssic. Totes, però, demostren una gran imaginació en el moment de fer les composicions florals.

I, amb l’arribada de Sant Jordi, la rosa es converteix amb la gran protagonista. De fet, aquesta diada la

Diverses fotografies amb composicions florals en moti de Sant Jordi. Fotografies de la Floristeria The Boj
Diverses fotografies amb composicions florals en moti de Sant Jordi.
Fotografies de la Floristeria The Boj

rosa invadeix tota la ciutat: multitud de petites paradetes apareixen arreu, a cada cantonada de qualsevol carrer… És això un problema per les floristeries? Caldria una major regulació? De fet, sembla que aquest any, l’Ajuntament vol regular millor aquesta venda. Una cosa és permetre que un cau, un esplai o un grup d’estudiants posin una paradeta per recollir diners amb la finalitat de pagar-se uns campaments o un viatge de fi de curs, i una altra és que uns particulars ho aprofitin per fer-hi negoci, de vegades amb caràcter abusiu. Tot i així, cal promoure l’interès i l’estima per les flors. Tots ho gaudirem!

spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Jordi del Barrio: “Les cadenes comercials no beneficien Sarrià, fan que el barri perdi personalitat”

El president de l'Eix Comercial de Sarrià assegura que el barri té un comerç "de proximitat, que no competeix en preus, sinó en valor”

La incertesa sobre el final de les obres de l’L8 asfixia els botiguers del carrer Muntaner

Els comerciants denuncien una situació "insostenible" pel tall del carrer mentre el Districte afirma que ja s'estan prenent totes les mesures possibles

La Drogueria Rovira de Galvany suma un prestigiós premi internacional

El guardó nacional dels Global Innovation Awards és l'últim d'una llarga llista de reconeixements per a l'emblemàtic establiment

Tanca la llibreria Don Bosco de Sarrià: “Gràcies per tots aquests anys de confiança”

Amb una oferta de temàtica generalista i una especial atenció a les necessitats religioses i els centres escolars, el negoci ha decidit abaixar la persiana
spot_img

El Suprem confirma 10 anys de presó per al mestre de la Salle Bonanova que va agredir sexualment un alumne

El pederasta Víctor Planas serà engarjolat i haurà d'indemnitzar amb 40.000 euros a la víctima, que també havia sigut el seu fillastre

Barceló, Renom i Masó porten a escena els pensaments del poeta Foix al Teatre de Sarrià

L'espectacle de lectura dramatitzada "L’Instant i les deixes del somni: Foix per ell mateix" s’estrenarà el 19 de maig

Les mels més beneficioses per a la salut i les plantes d’on provenen

Fra Valentí Serra de Manresa explica les propietats terapèutiques de diverses mels elaborades a partir de plantes mel·líferes presents a la península Ibèrica, com l’ametller, la ravenissa blanca, l’acàcia o el bruc

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí