Divendres 19, abril 2024
15.8 C
Sant Gervasi
15.6 C
Sarrià
Publicitat

L’Ajuntament assegura la licitació de la nova infraestructura del Tramvia Blau per aquest febrer

Dos anys després de la seva interrupció, l’Ajuntament ha informat sobre l’estat del Tramvia Blau responent a preguntes de Cs i PP

Carme Rocamora
Carme Rocamora
El primer dia de classe a la UAB em van preguntar perquè volia ser periodista. Suposo que per aquell ideal d’intentar donar veu a aquells que els hi han tret, o bé perquè són ignorats, o bé perquè no se’ls sent prou. He tingut la sort de practicar-ho, amb més o menys destresa, aprenent a mitjans com La Vanguardia, Europa Press o ElNacional.cat. Actualment, treballo com a redactora de política a Nació. I continuo aprenent dia a dia a El Jardí, el diari que m’ha mostrat que cadascuna de les coses que passen als barris, per petita que sigui, mereix ser explicada.

Publicat el [wpdts-custom start="post-created" format="j.n.Y G:i"]

Societat

C. Rocamora / S. Alemany

La regidora de Mobilitat de Barcelona, Rosa Alarcón, ha assegurat aquest dimarts que la licitació del canvi d’infraestructura ferroviària del Tramvia Blau, s’iniciarà properament. “Estic pràcticament segura que aquest mes de febrer podrem anunciar l’acord i iniciar la licitació de com a mínim tot el canvi d’infraestructura ferroviària del Tramvia Blau, que portarà endavant TMB”, ha indicat Alarcón.

Publicitat

Amb aquestes paraules, Alarcón ha contestat a dues preguntes del regidor de Cs Celestino Corbacho i del popular Óscar Ramírez, a la comissió d’Ecologia, Urbanisme, Infraestructures i Mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona.

Publicitat

La regidora socialista ha explicat que a data d’avui estan treballant l’ATM, l’Ajuntament i TMB per tancar un acord que aquest febrer es veurà materialitzat amb la licitació, i ha destacat que el Tramvia Blau és “un element històric molt important per a la ciutat, més enllà de la mobilitat.” A més, Alarcón considera un fet molt important que les ciutats tinguin i recuperin simbologies “que formen part del teixit comunitari i contribueixen a fer societat i crear arrelament en el propi territori”, més enllà de l’interès turístic, “que també ho és.”

Celestino Corbacho (Cs), tot i compartir la retirada del Tramvia Blau ara fa dos anys “perquè hi havia un informe de seguretat”, alerta que ha passat molt temps i reclama recuperar-lo perquè “representa una part històrica de la ciutat i no només un mètode de transport.”

Òscar Ramírez (PP) ha reclamat “informació” al respecte del retorn del Tramvia Blau, així com conèixer el calendari d’actuacions previst, a més de posar en valor “l’interès històric i l’atracció turística que representa el tramvia per Barcelona i per l’eix de plaça Kennedy, plaça del Doctor Andreu i l’avinguda del Tibidabo.”

Publicitat

Subscriu-t'hi

Dona suport al periodisme cooperatiu i de proximitat



PDF per 35€ l'any
PDF + PAPER per 50 € l'any

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí