Publicitat

L’Ajuntament obre una convocatòria per conrear els horts urbans de Collserola i Can Pujades

El concurs va dirigit a persones majors de 65 anys i entitats sense ànim de lucre; la data límit per inscriure's és el 16 d'abril

spot_img

Publicat el 21.3.2025 10:33

Societat

El Jardí

L’Ajuntament de Barcelona ha obert una convocatòria d’un concurs que servirà per assignar a gent gran i entitats sense ànim de lucre el cultiu de diversos horts urbans municipals. Entre els 15 horts urbans de la ciutat, gestionats per l’Institut Municipal de Parcs i Jardins, al districte de Sarrià-Sant Gervasi s’ofereix la possibilitat de conrear l’hort urbà de Collserola i el de Can Pujades, ubicats al damunt de la plaça Alfonso Comín. Ja es pot sol·licitar la gestió de qualsevol dels dos espais fins al 16 d’abril.

Publicitat

Quins són els requisits per participar?

El concurs va dirigit, d’una banda, a persones de 65 anys o més i, de l’altra, a entitats sense ànim de lucre. En el cas de la gent gran, l’adjudicació de les parcel·les es farà mitjançant un sorteig. Els requisits són tenir 65 anys o més en l’any natural en què es fa la sol·licitud i estar empadronat, amb antiguitat mínima de sis mesos, al districte en el qual està adscrit l’hort on se sol·licita la parcel·la. Per cada domicili només es pot presentar una sola persona.

Publicitat

Pel que fa a les entitats sense ànim de lucre, l’adjudicació es farà per un concurs de mèrits. En el seu cas els requisits són que estiguin constituïdes com a entitat sense afany de lucre, que tinguin seu al districte on està adscrit l’hort i que es destini la parcel·la o parcel·les a les persones usuàries de l’entitat, amb un mínim de 6 usuaris o usuàries

L’hort urbà de Collserola té un total de 12 parcel·les, dues d’elles aniran destinades a entitats i els altres deu restants a veïns del districte. Al seu costat, l’hort urbà de Can Pujades té una vintena de parcel·les, que es repartiran de manera equitativa per a veïns i entitats, és a dir, 10 i 10.

Un mes després del tancament del període de sol·licituds, és a dir, el 16 de maig, es publicarà el llistat provisional de persones i entitats admeses i hi haurà un període de 10 dies per fer al·legacions. Més endavant, el 5 de juny es farà pública la llista definitiva de persones i entitats admeses i la data del sorteig de les parcel·les. El sorteig es realitzarà durant el mes de novembre i l’adjudicació es farà, segons està previst, durant el mes de desembre de 2025. El tràmit permet cultivar la parcel·la durant quatre anys.

Notícies relacionades

spot_img

“Va por los ciudadanos”, una apologia a la vida de camp que ha de llegir qualsevol urbanita

L'autora i veïna de les Tres Torres, Sandra Llubiá, recull idees gastronòmiques combinades amb tocs d'humor

La Biblioteca Clarà tanca uns mesos per obres de millora

A partir del 28 d'abril començarà la reforma de la façana, la zona d'accés i el sistema de ventilació

Les ressenyes de la Casa Usher per Sant Jordi 2025

Una tria de lectures que han agradat a la llibreria de Galvany en els últims temps, ideals per regalar en el dia més bonic de l'any pels catalans

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí