Publicitat
spot_imgspot_img

L’avinguda Pau Casals

Publicat el 14.6.2018 16:00 · Actualitzat el 17.5.2023 11:44

Nomenclàtor

Jesús Mestre Campi

Aquest vial, que neix a la sortida sud de Turó Park i arriba fins a la plaça de Francesc Macià, es va començar a planejar els anys vint del segle XX, després del tancament del Parc d’Atraccions. Aquesta zona, on només hi havia un parell de masies, una d’elles Can Figueres o Campana del Moro, era coneguda com el Camp de Galvany. Hi coincidien diverses propietats importants, com les del Castelló-Galvany, dels Gironella, els Lluch, etc. Però, de fet, era un gran ermot on destacava el camp de futbol del Catalunya SC, a tocar del torrent de Ballescà, i on alguns pagesos tenien camps de cols.

En la configuració de l’avinguda hi va tenir molta influència Nicolau Rubió i Tudurí, el dissenyador del Turó Parc que proposà fer una mena de via verda, a l’estil d’un bulevard, que enllacen els jardins del parc amb la part nord de la Diagonal i la plaça Francesc Macià, també enjardinades sota la influència de Tudurí. Així, tot i permetre un urbanisme dens però de qualitat, es preservava un important corredor verd. Tot i que el projecte es va aprovar el 1932, amb el nom d’avinguda de Víctor Hugo, la urbanització no s’inicià fins després de la guerra, a finals dels anys quaranta. Aleshores el carrer es coneixia per General Goded, un dels caps militars que s’havien aixecat contra la República el 1936.

Publicitat

Avui l’avinguda Pau Casals, un potent centre comercial, és d’actualitat per la polèmica sobre els carrils bici que hi ha fet l’Ajuntament, i perquè el dia 14 de juny, mantenint una tradició iniciada fa uns anys, s’hi farà un homenatge al músic i compositor Pau Casals, a qui es concedí la dedicatòria de l’avinguda l’1 de febrer de 1977.l

A la fotografia aèria, de 1961, si aprecia l’harmoniosa connexió entre el parc i l’avinguda. També que encara no s’havia construït del tot i quedaven forces solars per urbanitzar.

spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Crida de Radars per recuperar voluntaris i combatre la soledat de la gent gran a Sant Gervasi

El projecte comunitari treballa per reconnectar les persones grans amb el barri i trencar la soledat no desitjada

El Jardí 123, desembre 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2026/01/1626-El-Jardi123_Desembre25_0212-_ok.pdf

El Jardí 119, juliol de 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2025/06/El_Jardi_119_Juliol25_ok.pdf

El Jardí 118, juny de 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2025/06/El-Jardi_118_Juny25_ok.pdf
spot_img

Barceló, Renom i Masó porten a escena els pensaments del poeta Foix al Teatre de Sarrià

L'espectacle de lectura dramatitzada "L’Instant i les deixes del somni: Foix per ell mateix" s’estrenarà el 19 de maig

Les mels més beneficioses per a la salut i les plantes d’on provenen

Fra Valentí Serra de Manresa explica les propietats terapèutiques de diverses mels elaborades a partir de plantes mel·líferes presents a la península Ibèrica, com l’ametller, la ravenissa blanca, l’acàcia o el bruc

Uns fets que han portat cua

El relat d'Elsa Corominas

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí