Societat
El Jardí
Els índexs de sinistralitat han disminuït progressivament al barri Sarrià en el darrer any. Tanmateix, al districte hi ha diverses zones de risc que actualment són analitzades per l’Ajuntament de Barcelona, amb l’objectiu de fer actuacions de millora. Aquests punts conflictius són sobretot vies principals. En el cas de Sarrià, es tracta de la Via Augusta i la Ronda de Dalt.
La principal causa d’accidents a Sarrià continuen sent les distraccions, que l’any 2024 van provocar un 40% dels sinistres ocorreguts al barri, el mateix percentatge que el 2023. La segona causa més habitual són els girs i els canvis de carril, que representen el 20% de la sinistralitat a Sarrià. Els accidents relacionats amb semàfors i altres senyals han disminuït en l’últim any, però encara suposen el 14% dels accidents. Finalment, el 3,5% dels sinistres es produeixen per no respectar el pas de vianants. Els usuaris més vulnerables i, per tant, els més afectats per aquestes situacions, continuen sent els vianants i els ciclistes.
Com a mesures de prevenció, el govern municipal té previst elaborar un pla d’acció de priorització de semàfors pendents i instal·lar noves estacions de Bicing a Can Caralleu. Durant aquest mandat també està prevista l’actuació en el voladís de la Via Augusta, en el tram des del Passeig de la Bonanova fins a la plaça Borràs. Finalment, la Taula de Mobilitat del Districte -conjuntament amb la Regidoria de Mobilitat, TMB i la Guàrdia Urbana- està estudiant el passeig de Sant Joan Bosco, per tal d’executar actuacions que permetin garantir la normal circulació, tant de vehicles com de ciclistes.