Publicitat

Les obres del Tramvia Blau no començaran aquest mandat

L'Ajuntament ho ha anunciat contestant una pregunta de Ciutadans a la Comissió d'Urbanisme

spot_img

Publicat el 22.2.2021 10:10

Societat

Sergi Alemany

L’Ajuntament de Barcelona ha comunicat aquesta setmana que el Tramvia Blau -un servei històric interromput ara fa tres anys per la seva rehabilitació– no tornarà a funcionar abans del proper mandat.

Publicitat

A pregunta de Ciutadans en la darrera Comissió d’Urbanisme, el regidor Celestino Corbacho va demanar per “l’estat de les obres i el calendari previst” i la resposta per part de la regidora de Mobilitat, Rosa Alarcón, va ser que “sent realistes l’obra no començarà abans del proper mandat.”

Publicitat

Segons el consistori el projecte de rehabilitació i millora de la infraestructura del Tramvia Blau és de “gran complexitat” perquè també inclou la urbanització de l’Avinguda del Tibidabo -per on ha circulat durant 117 anys el tramvia-, les places Kennedy i Doctor Andreu, punts de sortida i arribada del tramvia, i el carrer Bosch i Alsina, on es troba la cotxera d’aquesta històrica atracció barcelonina i turística.

TMB, a punt d’adjudicar la redacció del projecte

Segons Rosa Alarcón, actualment han finalitzat els tràmits administratius que hi havia pendents i Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) està a punt d’adjudicar la redacció del projecte que està licitant per encàrrec de l’Ajuntament. Un cop l’empresa rebi les ofertes les haurà d’avaluar i designar l’empresa adjudicatària, que disposarà al voltant d’un any i mig per elaborar el document del projecte final.

Protesta per salvar el Tramvia Blau el gener del 2018 amb l’aturada “indefinida” del servei

La remodelació integral del Tramvia Blau tindrà un cost estimat d’uns 19 milions d’euros, i es finançarà amb els contractes programa de l’Autoritat del Transport Metropolità. El Tramvia Blau, que data del 1901, és l’únic supervivent de l’antiga xarxa de tramvies de la ciutat de Barcelona. Fa un recorregut de 1.276 metres des de l’inici de l’avinguda del Tibidabo fins a la plaça del Doctor Andreu, en què salva un desnivell de 93 metres amb un pendent mitjà del 8%.

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

El veïnat del Tibidabo fa un pas més per a la recuperació del Tramvia Blau: “Tenim gairebé 3.000 firmes”

L'Associació de Veïns de l'Avinguda Tibidabo critica la falta de transparència política i reclama que torni l'emblemàtic vincle i consolidar l'avinguda com un espai "funcional, cuidat i autèntic"

L’Ajuntament descarta un nou CAP a la Bonanova per aquest mandat

Els veïns defensen que és un barri amb una "població envellida" amb dificultats per desplaçar-se fins al centre de Vallcarca

Sarrià-Sant Gervasi disposarà de sis nous espais d’ombra abans de l’estiu

L'actuació s'emmarca en el Programa d'Ombres i s'efectuarà a diverses àrees de joc i escoles del districte

Entitats veïnals denuncien el bloqueig de l’Ajuntament a demandes dels pressupostos participatius

Diverses associacions de la ciutat han presentat una queixa formal a la Sindicatura de Greuges
spot_img

Jesuïtes Sant Gervasi i el Casal Sant Ildefons: una aliança transformadora a través del TR i el voluntariat

La proposta educativa combina l’aprenentatge acadèmic amb el compromís social, permetent que els estudiants col·laborin setmanalment amb diferents entitats del barri i la ciutat

Josep Carner, un poeta excels dins un rostre inacabat

Va instal·lar-se a Sarrià l'any 1914, en una torre llogada al carrer de Pomaret; va publicar alguns poemes en el butlletí de l'Orfeó Sarrianenc i a La Cònsola, revista impulsada per J.V.Foix

Neix una associació a Collserola per situar la creativitat al centre de la vida veïnal

Collserola Creativa ja compta ja amb 32 socis i fa una crida a la participació per seguir construint una oferta cultural col·lectiva i arrelada al territori

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

[adrotate banner="15"]