Publicitatspot_img
Publicitat
spot_img

Les vacances d’estiu dels fills

Publicat el 25.6.2018 16:00

Infants

Anastasia Ivanova

S’apropa l’estiu i gaudir del temps lliure amb els nens és un dels objectius de moltes famílies. No obstant, aquest temps lliure pot convertir-se en una preocupació més per mares i pares si no se segueixen algunes pautes:

Horaris i rutines. La clau de l’èxit d’un període estival tranquil és mantenir una certa rutina i uns horaris establerts, especialment a l’hora de dormir i menjar. S’ha de ser flexibles, però trencar amb la rutina pot acabar amb nens més nerviosos de l’habitual i pares desesperats.

Publicitat

Normes. Les vacances no haurien de ser una època en la que els nens fan el que volen i es cedeix davant tots els seus capricis. Se’ls ha de recordar que les normes continuen sent les mateixes que durant tot l’any. Igual que les obligacions del dia a dia, com posar o treure taula, tirar les escombraries, passejar al gos, ajudar amb la compra… Aquesta pauta ajudarà a recuperar la rutina i a evitar conflictes a la tornada a l’escola.

Deures i activitats. És recomanable que els nens segueixin fent activitats per potenciar les seves habilitats durant l’estiu. Per començar, s’hauria de fer un horari amb totes les activitats previstes de la setmana i destinar una petita estona a fer feina de quadernet d’estiu. Però el que és especialment important, és passar temps amb els nens i incloure a la planificació activitats més lúdiques a realitzar conjuntament com escriure un diari d’estiu, llegir contes o còmics, anar a museus i cinema, veure documentals, passejar amb la bicicleta, anar a jugar o a dormir a casa d’un/a amic/ga, jugar a jocs de taula, fer manualitats, experiments, cuinar…

Recordeu, també, que l’estiu és una bona època per comunicar-se, conèixer-se mútuament i construir un vincle més fort amb els fills.

Anastasia Ivanova és psicóloga

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Poema d’homenatge a la mare

Aquest primer diumenge de maig és el Dia de la Mare

Crida de Radars per recuperar voluntaris i combatre la soledat de la gent gran a Sant Gervasi

El projecte comunitari treballa per reconnectar les persones grans amb el barri i trencar la soledat no desitjada

El Jardí 123, desembre 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2026/01/1626-El-Jardi123_Desembre25_0212-_ok.pdf

Honorar, honorar-se, per Glòria Vilalta

"Honorant la meva vida honoro també els meus pares i els meus avantpassats. Això comporta no només agrair-los la vida, comporta també tenir-los presents i estimar-los, donar-los un lloc. Sigui en el cor o a casa, amb una fotografia"
spot_img

Veïns del carrer d’Ivorra de Sarrià, víctimes d’un nou cas d’assetjament immobiliari

Una llarga avaria de l’ascensor i altres problemes de manteniment s’acumulen mentre la propietat posa la finca a la venda i comunica la no-renovació de diversos contractes

La Copa Sarrià es consolida amb 1.000 assistents en la segona edició

El Sant Ignasi es va coronar campió de la Fase d'Honor davant l'Olympia-Viaró, mentre que el CF La Bonanova es va adjudicar la Fase de Plata

Dos mesos de l’esvoranc de l’L9

Els nous terminis allarguen el retorn d'una part dels veïns fins a principis del 2027; els afectats denuncien el desgast emocional, reclamen més certeses i alguns s'organitzen en una plataforma per defensar els seus drets

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí