Publicitat
spot_img

L’escola Decroly fa 60 anys!

Publicat el 3.5.2018 9:30

Escoles de Sant Gervasi

Jesús Mestre

El 6 d’abril el vestíbul i la sala d’actes de Vil·la Florida van acollir una festa: es va inaugurar una esplèndida exposició sobre els 60 anys de l’escola Decroly, que va convocar a alumnes, pares i mestres de diverses etapes de la seva història.

Publicitat

L’escola la va fundar Mn. Josep M. Bosch l’any 1958 com una escola catalana, confessional i de pedagogia activa. Bosch, que era pedagog, li va aportar també uns valors democràtics molt marcats, cosa que la feia excepcional en el context polític de l’època. Era coneixedor de mètode i del llegat d’Ovide Decroly, un pedagog i psicòleg belga molt influent en la renovació de la formació infantil a principis del segle XX.

Publicitat

El mètode Decroly

El procediment d’aprenentatge del mètode Decroly es basava en els següents aspectes:
• Observació: l’objecte d’aquesta fase és acostumar a l’infant a fer-se càrrec de les coses, els fenòmens, etc. Això suposa el càlcul i la mitjana, el llenguatge i les ciències naturals. L’infant obtindrà doncs, coneixements mitjançant l’observació de l’entorn i amb l’ajuda del mestre.
• Associació: La fi d’aquesta fase és relacionar els coneixements adquirits per l’observació. No n’hi ha prou amb tenir els coneixements, sinó que s’ha de saber relacionar entre si.
• Expressió: En aquesta última fase es pretén comprovar la legitimitat dels judicis del nen, és a dir, el nivell d’adquisició. Correspon a l’expressió oral i gràfica, als dibuixos, als exercicis físics i als treballs manuals que demostren si el nen ha obtingut i retingut realment els coneixements apresos.

La primera escola es va fundar a la casa de Mn. Bosch, una torre al carrer Vendrell, on encara hi ha l’escola infantil, mentre que la primària és al carrer Jesús Maria, ben a prop, al barri de la Bonanova. Bosch va ser el primer director, càrrec que va mantenir fins al curs 1999-2000. Actualment la directora és l’Anna Lafuente, molt implicada en el concepte d’escola activa, cop es pot comprovar amb l’exposició que s’ha pogut fer per la implicació de l’AMPA i especialment de moltes mares d’alumnes.

spot_img
spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Neix la Copa Sarrià, un torneig per fer barri a través del futbol

Organitzada per exalumnes del Sant Ignasi, comptarà amb la participació de vuit equips masculins de Sarrià-Sant Gervasi i espera ser un espai de trobada per a tot el veïnat

El Jardí 119, juliol de 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2025/06/El_Jardi_119_Juliol25_ok.pdf

El Jardí 118, juny de 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2025/06/El-Jardi_118_Juny25_ok.pdf

El Jardí 116, abril de 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2025/06/El_Jardi_116_Abril25.pdf
spot_img

La mostra Reacciona 3 planta cara a la desinformació i manipulació digital

Entre l'1 i el 19 de desembre es podran veure el conjunt de vídeo-performances creades per l'alumnat de l'Escola Superior de Disseny i Arts Plàstiques de Catalunya; el conjunt de les obres posa en relleu la consagració maquiavèl·lica d’un món progressivament controlat, homogeni i simulat

Junts proposa una placa commemorativa per la històrica actuació dels Castellers de Sarrià durant la Festa Major

Els juntaires volen que es recordi la fita històrica que la colla va assolir descarregant un 4 de 8 i un 2 de 7 en una mateixa jornada

Pressupostos per al districte i bateria d’obres per al 2026

El novembre polític a Sarrià-Sant Gervasi s'ha caracteritzat pels consells de barri, les discrepàncies entre partits i l’impuls de nous projectes urbans

2 COMENTARIS

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí