Publicitat

L’escola Decroly fa 60 anys!

Publicat el 3.5.2018 9:30

Escoles de Sant Gervasi

Jesús Mestre

El 6 d’abril el vestíbul i la sala d’actes de Vil·la Florida van acollir una festa: es va inaugurar una esplèndida exposició sobre els 60 anys de l’escola Decroly, que va convocar a alumnes, pares i mestres de diverses etapes de la seva història.

L’escola la va fundar Mn. Josep M. Bosch l’any 1958 com una escola catalana, confessional i de pedagogia activa. Bosch, que era pedagog, li va aportar també uns valors democràtics molt marcats, cosa que la feia excepcional en el context polític de l’època. Era coneixedor de mètode i del llegat d’Ovide Decroly, un pedagog i psicòleg belga molt influent en la renovació de la formació infantil a principis del segle XX.

Publicitat

El mètode Decroly

El procediment d’aprenentatge del mètode Decroly es basava en els següents aspectes:
• Observació: l’objecte d’aquesta fase és acostumar a l’infant a fer-se càrrec de les coses, els fenòmens, etc. Això suposa el càlcul i la mitjana, el llenguatge i les ciències naturals. L’infant obtindrà doncs, coneixements mitjançant l’observació de l’entorn i amb l’ajuda del mestre.
• Associació: La fi d’aquesta fase és relacionar els coneixements adquirits per l’observació. No n’hi ha prou amb tenir els coneixements, sinó que s’ha de saber relacionar entre si.
• Expressió: En aquesta última fase es pretén comprovar la legitimitat dels judicis del nen, és a dir, el nivell d’adquisició. Correspon a l’expressió oral i gràfica, als dibuixos, als exercicis físics i als treballs manuals que demostren si el nen ha obtingut i retingut realment els coneixements apresos.

La primera escola es va fundar a la casa de Mn. Bosch, una torre al carrer Vendrell, on encara hi ha l’escola infantil, mentre que la primària és al carrer Jesús Maria, ben a prop, al barri de la Bonanova. Bosch va ser el primer director, càrrec que va mantenir fins al curs 1999-2000. Actualment la directora és l’Anna Lafuente, molt implicada en el concepte d’escola activa, cop es pot comprovar amb l’exposició que s’ha pogut fer per la implicació de l’AMPA i especialment de moltes mares d’alumnes.

spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Crida de Radars per recuperar voluntaris i combatre la soledat de la gent gran a Sant Gervasi

El projecte comunitari treballa per reconnectar les persones grans amb el barri i trencar la soledat no desitjada

L’Ajuntament millorarà el paviment de Via Augusta i República Argentina durant les vacances de Setmana Santa

Les actuacions es beneficiaran de la davallada de la mobilitat i tindran lloc durant els dos caps de setmana

El Jardí 123, desembre 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2026/01/1626-El-Jardi123_Desembre25_0212-_ok.pdf

Neix la Copa Sarrià, un torneig per fer barri a través del futbol

Organitzada per exalumnes del Sant Ignasi, comptarà amb la participació de vuit equips masculins de Sarrià-Sant Gervasi i espera ser un espai de trobada per a tot el veïnat
spot_img

El Suprem confirma 10 anys de presó per al mestre de la Salle Bonanova que va agredir sexualment un alumne

El pederasta Víctor Planas serà engarjolat i haurà d'indemnitzar amb 40.000 euros a la víctima, que també havia sigut el seu fillastre

Barceló, Renom i Masó porten a escena els pensaments del poeta Foix al Teatre de Sarrià

L'espectacle de lectura dramatitzada "L’Instant i les deixes del somni: Foix per ell mateix" s’estrenarà el 19 de maig

Les mels més beneficioses per a la salut i les plantes d’on provenen

Fra Valentí Serra de Manresa explica les propietats terapèutiques de diverses mels elaborades a partir de plantes mel·líferes presents a la península Ibèrica, com l’ametller, la ravenissa blanca, l’acàcia o el bruc

2 COMENTARIS

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí