Publicitat

L’escola L’Horitzó

spot_img

Publicat el 3.11.2016 16:00

Escoles de barri

Marta Aguilar i M. Àngels Pastor

L’escola L’Horitzó, fundada fa 48 anys, amb un model pedagògic propi, inspirat en metodologies com Montessori, Decroly o Freinet, impulsa aquest any un nou model STEAM (Ciència, Tecnologia, Enginyeries, Arts i Matemàtiques), amb un enfocament educatiu d’aprenentatge destinat a nens entre 0 i 16 anys, per tal que aquestes disciplines siguin punts d’accés per guiar els alumnes a través de la investigació, el diàleg i el pensament crític.

Publicitat

L’escola, pionera a Catalunya per la seva oferta i proposta formadora única, enforteix la seva estructura amb la proposta STEAM, mitjançant un acord amb el Science Museum de Boston i la prestigiosa Tufts University, a més acollirà activitats amb la col·laboració de la Universitat d’Stanford (Design School). També es treballa amb Varium, pel vessant artístic, i amb la Fundació Alícia, que assessora en termes d’alimentació i salut.

Publicitat

La filosofia dels mestres de l’escola és l’educació centrada en l’alumnat, on el nen o nena és el centre. Segons les seves bases, es procura que els nens i nenes s’estimulin a si mateixos, acompanyats en una idònia estabilitat emocional. Tal com ho explica Anna Valero, directora del centre, “els mestres de l’escola L’Horitzó tenen com a objectiu fomentar el coneixement reflexionat i formen, amb els alumnes, un microentorn d’aprenentatge col·laboratiu”.

Un acord amb el Museu de la Ciència de Boston
i un altre amb la Universitat de Tufts (Massachusets)
amb l’escola l’Horitzó permetrà
desenvolupar tècniques d’investigació i experimentals 

L’Horitzó, que rep un nombre màxim de 300 nens/nenes l’any, ha impulsat iniciatives com un modern taller de LEGO (Lego Education Innovation Studio) que promou un aprenentatge creatiu i experimental; ha llançat tornejos d’escacs, per tal d’assolir un pensament lògic i matemàtic, orientats en resoldre problemes i reptes i establir estratègies; ensenya alemany, una llengua amb una estructura complexa per aportar agilitat i plasticitat mental; i l’anglès, eina necessària de comunicació i amb la qual els alumnes desenvolupen moltes de les motivadores activitats (robòtica, jocs de role
playing, escacs, música, entre d’altres), i té a les seves instal·lacions una biblioteca, una cuina i un hort, com a recursos educatius i contacte amb el medi natural, i també una piscina, amb un sistema d’educació física integral que busca afavorir el desenvolupament psicomotriu des dels primers mesos de vida i educar el cos per a què estigui en harmonia amb la natura.

Bagatge emprenedor

La capacitat emprenedora i les habilitats professionals són també característiques dels exalumnes al llarg d’aquests anys. Han estudiat al centre i han passat per les aules de L’Horitzó, entre d’altres, Fernando de la Rosa, creador de Foxize School, Josep Maria Rodríguez, conegut pastisser català, amb el guardó Copa del Món en Pastisseria 2011.

A nivell internacional, els fundadors de quatre de les cinc empreses amb més valor del món, varen estudiar en escoles amb models de pedagogia activa amb una demostració d’alta iniciativa i autoconfiança. Per exemple, Bill Gates (Microsoft), Mark Zuckerberg (Facebook), Jeffery Bezos (Amazon), Larry Page i Sergey Brin (Google) o Peter Drucker (Management Guru).

“Preparar per a la societat del futur –explica Valero- és una de les nostres fites. Acollim cada any 300 potencials creatius, que des de l’escola ja tracten idees múltiples, ecosistemes col·laboratius i facilitant més connexions amb la vida real”.

Des dels seus inicis, L’Horitzó, ubicat al Passeig de la Bonanova, va néixer volent ajudar a cada nen i nena a realitzar-se al màxim, d’acord amb les seves possibilitats. Una filosofia que prioritza l’individu i que la totalitat dels afanys s’enfoquen a què cada alumne acabi l’escola havent assolit la seva màxima plenitud, tot desenvolupant una personalitat amb experiència afectiva, en un grup i en la societat.

L’Escola l’Horitzó és una de les 26 escoles impulsores del projecte EscolaNova21 que defensa que tots els infants i joves han de gaudir d’un aprenentatge rellevant i amb sentit, estant convençuts que l’educació millora a través de la col·laboració, l’intercanvi i l’aprenentatge mutu.

Notícies relacionades

La “Desfilada diversa” de la Fundació ESMEN reivindica i empodera la moda inclusiva

L'acte, celebrat el 25 d'abril, ha estat la cloenda de la Setmana Cultural organitzada per la Universitat Blanquerna-URL

El Jardí 115, març de 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2025/04/El-Jardi-115_Marc25_0403.pdf

Ferida de gravetat una jove en caure d’un balcó d’Avenir després de ser agredida per la seva parella

Els Mossos detenen dos homes de 52 i 57 anys per intent d'homicidi i lesions

El Jardí 114, febrer 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2025/03/ElJardi114_Febrer25_0402.pdf
spot_img

Amenaçades a 8 anys de presó per intentar aturar un desnonament al Putxet: “Ho tornaríem a fer”

El grup de suport Les 9 de Cassoles recapta fons per fer front a les despeses jurídiques que els reclamen per haver defensat el dret a l'habitatge

Nova victòria de Defensem Can Raventós: el Ple de Sarrià-Sant Gervasi avala els seus reclams

ERC aconsegueix tirar endavant una proposició que insta el Govern municipal a continuar les converses amb els promotors per garantir que l'espai sigui completament públic, tal i com demana la plataforma veïnal

Veïns de Galvany es revolten contra l’ampliació del pipicà dels Jardins del Doctor Hahnemann

Districte recorda que ha informat en múltiples ocasions en aquest canvi, descarta aturar les obres, i assegura que treballaran per reduir les "molèsties" que pugui ocasionar al veïnat

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí