Publicitat

L’escola Poeta Foix es convertirà en punt de refugi climàtic de Barcelona

El Consorci d’Educació de Barcelona ha seleccionat 10 escoles que s’adaptaran per fer front a les altes temperatures que preveuen les projeccions climàtiques

spot_img

Publicat el 11.6.2019 12:00

Medi Ambient

Sergi Alemany

L’escola Poeta Foix, al barri del Farró, és una de les 10 escoles escollides -una per cada districte de la ciutat- on entre el 2019 i el 2022 s’intervindrà amb un paquet de mesures que pretenen disminuir l’impacte de la calor a la ciutat, tant en període escolar com en activitats obertes o casals en els seus patis.

Publicitat

Es faran actuacions com la millora de l’aïllament de l’edifici, la generació de noves energies o la incorporació de punts d’aigua i l’habilitació d’espais d’ombra als patis, una mesura que també podrà gaudir la ciutadania perquè els patis s’obriran durant l’estiu. El projecte també tindrà mesures pedagògiques i els nens i nenes participaran en el disseny de solucions climàtiques. De forma paral·lela diversos centres de recerca avaluaran de manera científica els resultats en temes de salut i rendiment escolar.

Publicitat

De les 45 escoles públiques de primària que es van presentar a una convocatòria extraordinària del Consorci d’Educació de Barcelona, se n’ha escollit 10 tenint en compte criteris climàtics com el grau d’exposició a la calor, la intensitat d’ús de les instal·lacions o l’estat de l’edificació i dels seus patis. A partir del setembre l’Ajuntament convocarà a les escoles per concretar la metodologia i formar els mestres de 5è de primària que seran encarregats de liderar el projecte.

Les accions d’adaptació de les escoles al canvi climàtic s’inclouen dins del Pla Clima de Barcelona i suposaran una inversió de 5 milions d’euros durant el seu desenvolupament els propers tres anys.

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Canvis climàtics

"La recepta per intentar apaivagar les conseqüències dels canvis climàtics no necessàriament ha de passar pel decreixement de la nostra societat ni per la desindustrialització", l'opinió de Miquel Saumell

La Fundació Felícia Fuster inaugura l’exposició “Conxa Sisquella, simfonies de colors”

La mostra recull les obres d'estil informalista de l'autora i es podrà visitar fins al 18 de juliol

Sarrià-Sant Gervasi disposarà de sis nous espais d’ombra abans de l’estiu

L'actuació s'emmarca en el Programa d'Ombres i s'efectuarà a diverses àrees de joc i escoles del districte

El 76% de l’oferta de pisos al Putxet i el Farró són de lloguer de temporada

Galvany és el tercer barri de Sarrià-Sant Gervasi més afectat per aquesta pràctica
spot_img

La teoria de l’East Side Story

L’evolució cap als humans moderns va fer emergir un llinatge que caminava sobre dues cames, amb mans capaces de manipular amb més precisió

Consell Plenari: estat de les obres i proposicions debatudes

L'última sessió al districte va servir per actualitzar la reforma de Balmes, descartar el CAP de la Bonanova i refermar l'aposta de Defensem Can Raventós

El Taller d’Història de Sarrià insisteix a aturar les obres a l’entrada històrica del Parc de l’Oreneta

Reclama la restauració de l'indret, tant de l'antic hort com del conjunt formalment catalogat i protegit

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

[adrotate banner="15"]