Publicitat
spot_img

L’escola Poeta Foix es convertirà en punt de refugi climàtic de Barcelona

El Consorci d’Educació de Barcelona ha seleccionat 10 escoles que s’adaptaran per fer front a les altes temperatures que preveuen les projeccions climàtiques

Publicat el 11.6.2019 12:00

Medi Ambient

Sergi Alemany

L’escola Poeta Foix, al barri del Farró, és una de les 10 escoles escollides -una per cada districte de la ciutat- on entre el 2019 i el 2022 s’intervindrà amb un paquet de mesures que pretenen disminuir l’impacte de la calor a la ciutat, tant en període escolar com en activitats obertes o casals en els seus patis.

Es faran actuacions com la millora de l’aïllament de l’edifici, la generació de noves energies o la incorporació de punts d’aigua i l’habilitació d’espais d’ombra als patis, una mesura que també podrà gaudir la ciutadania perquè els patis s’obriran durant l’estiu. El projecte també tindrà mesures pedagògiques i els nens i nenes participaran en el disseny de solucions climàtiques. De forma paral·lela diversos centres de recerca avaluaran de manera científica els resultats en temes de salut i rendiment escolar.

Publicitat

De les 45 escoles públiques de primària que es van presentar a una convocatòria extraordinària del Consorci d’Educació de Barcelona, se n’ha escollit 10 tenint en compte criteris climàtics com el grau d’exposició a la calor, la intensitat d’ús de les instal·lacions o l’estat de l’edificació i dels seus patis. A partir del setembre l’Ajuntament convocarà a les escoles per concretar la metodologia i formar els mestres de 5è de primària que seran encarregats de liderar el projecte.

Les accions d’adaptació de les escoles al canvi climàtic s’inclouen dins del Pla Clima de Barcelona i suposaran una inversió de 5 milions d’euros durant el seu desenvolupament els propers tres anys.

spot_img
spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Festa Major del Farró 2025: el programa amb totes les activitats

Del 6 al 14 de setembre el barri s'omplirà d'activitats per a totes les edats pensades per fer comunitat

El Jardí 119, juliol de 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2025/06/El_Jardi_119_Juliol25_ok.pdf

El Jardí 118, juny de 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2025/06/El-Jardi_118_Juny25_ok.pdf

El Jardí 116, abril de 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2025/06/El_Jardi_116_Abril25.pdf
spot_img

Com se celebra la nit de Reis arreu del món?

Tot i que l’origen de la festa es troba en la tradició cristiana de l’Adoració dels Reis Mags, la manera de celebrar-la varia molt segons el país, la cultura i les costums locals

Punts de recollida d’arbres de Nadal a Sarrià – Sant Gervasi

Del 7 al 17 de gener el veïnat podrà deixar els seus arbres de Nadal i altres ornaments vegetals a un dels 22 punts de recollida habilitats al districte

Així vivien (i sobrevivien) els humans durant l’edat de pedra

De caçadors nòmades a agricultors sedentaris: un viatge pels orígens de la humanitat i la revolució que ho va canviar tot

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí