Dissabte 05, octubre 2024
17.3 C
Sant Gervasi
17.2 C
Sarrià
Publicitat

L’icònic Tren Granota de FGC del 1944 tornarà a circular el diumenge 2 de juny

Ferrocarrils té programats nous viatges a la tardor a bord d'un model històric construït als Tallers de Sarrià

Publicat el 29.5.2024 13:51

Societat

El Jardí

Al llarg del 2024 hi ha la possibilitat de tornar a viatjar en l’emblemàtic Tren Granota, un històric de Ferrocarrils de la Generalitat de la sèrie 400 de vehicles, conegut amb aquest nom pels seus colors i els característics fanals de la part frontal. El Tren Granota, que va fer l’últim viatge oficial el 1996, es podrà agafar aquest diumenge 2 de juny.

Publicitat

De cara a la tardor, hi haurà nous viatges programats els diumenges 22 de setembre, 6 d’octubre, 3 de novembre i 1 de desembre. Aquests viatges són entre les estacions de les Planes, Sabadell i Terrassa. Per informació dels horaris, es pot consultar la pàgina web de FGC.

Publicitat
El Tren Granota a l’estació de les Planes en una fotografia antiga © Arxiu de FGC

Un model amb un interès històric indubtable construït als Tallers de Sarrià

El Tren Granota es va construir íntegrament als Tallers de Sarrià, després de la Guerra Civil i en el període de l’autarquia econòmica, quan no era possible aconseguir recanvis i tecnologia de l’estranger. Va ser, doncs, un producte projectat pels enginyers i fets pel personal tècnic del Tren de Sarrià, de la companyia del Ferrocarril de Catalunya SA. Es va posar en circulació per primera vegada el 1944. El 20 de juny de 1996 van circular els darrers trens “Granota” de la sèrie 400 per ser substituïts per les noves unitats de la sèrie 112. Posteriorment, una bona part dels vehicles van ser venuts als ferrocarrils de Cuba (27 vehicles), alguns es van transformar, i tres d’ells es van preservar com a material històric.

Interior d’un vagó del Tren Granota © Cedida per Amadeu Blanch a El Jardí

El seu interès històric és indubtable, i representa tota una època de la història del ferrocarril que avui opera Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC). Van ser construïts a Sarrià en plena postguerra, amb una estètica i confort avançats per aquells anys. Els “Granota” van representar el gruix del material rodant de les línies de Barcelona a Sabadell i a Terrassa durant quaranta anys.

Publicitat

Subscriu-t'hi

Dona suport al periodisme cooperatiu i de proximitat



PDF per 35€ l'any
PDF + PAPER per 50 € l'any

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.