Publicitat

L’icònic Tren Granota de FGC del 1944 tornarà a circular el diumenge 2 de juny

Ferrocarrils té programats nous viatges a la tardor a bord d'un model històric construït als Tallers de Sarrià

spot_img

Publicat el 29.5.2024 13:51

Societat

El Jardí

Al llarg del 2024 hi ha la possibilitat de tornar a viatjar en l’emblemàtic Tren Granota, un històric de Ferrocarrils de la Generalitat de la sèrie 400 de vehicles, conegut amb aquest nom pels seus colors i els característics fanals de la part frontal. El Tren Granota, que va fer l’últim viatge oficial el 1996, es podrà agafar aquest diumenge 2 de juny.

Publicitat

De cara a la tardor, hi haurà nous viatges programats els diumenges 22 de setembre, 6 d’octubre, 3 de novembre i 1 de desembre. Aquests viatges són entre les estacions de les Planes, Sabadell i Terrassa. Per informació dels horaris, es pot consultar la pàgina web de FGC.

Publicitat
El Tren Granota a l’estació de les Planes en una fotografia antiga © Arxiu de FGC

Un model amb un interès històric indubtable construït als Tallers de Sarrià

El Tren Granota es va construir íntegrament als Tallers de Sarrià, després de la Guerra Civil i en el període de l’autarquia econòmica, quan no era possible aconseguir recanvis i tecnologia de l’estranger. Va ser, doncs, un producte projectat pels enginyers i fets pel personal tècnic del Tren de Sarrià, de la companyia del Ferrocarril de Catalunya SA. Es va posar en circulació per primera vegada el 1944. El 20 de juny de 1996 van circular els darrers trens “Granota” de la sèrie 400 per ser substituïts per les noves unitats de la sèrie 112. Posteriorment, una bona part dels vehicles van ser venuts als ferrocarrils de Cuba (27 vehicles), alguns es van transformar, i tres d’ells es van preservar com a material històric.

Interior d’un vagó del Tren Granota © Cedida per Amadeu Blanch a El Jardí

El seu interès històric és indubtable, i representa tota una època de la història del ferrocarril que avui opera Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC). Van ser construïts a Sarrià en plena postguerra, amb una estètica i confort avançats per aquells anys. Els “Granota” van representar el gruix del material rodant de les línies de Barcelona a Sabadell i a Terrassa durant quaranta anys.

Notícies relacionades

Totes les afectacions de les pluges torrencials a Sarrià-Sant Gervasi

Totes les afectacions de les pluges torrencials a Sarrià-Sant Gervasi

Un grup de grafiters assalta un tren en marxa de FGC a l’estació de les Planes i agredeix dos vigilants

Els Mossos d'Esquadra investiguen l'acció, que va passar la matinada de diumenge i va deixar usuaris atrapats dins el comboi i ruixats amb pintura

La sequera fa talar 200 arbres morts al Baixador de Vallvidrera dins del Parc Natural de Collserola

Els treballs per eliminar 200 arbres s'allargaran un mes i arriben després de fer el mateix a finals del 2023 al bosc de Can Caralleu

Servei especial dels FGC a Sarrià-Sant Gervasi durant les Festes de la Mercè 2023

Hi haurà servei nocturn ininterromput les nits del 22, 23 i 24 de setembre fins a les Planes i el Funicular de Vallvidrera tindrà tres nits de servei continu
spot_img

Quins edificis de Sarrià-Sant Gervasi participen en les Setmanes d’Arquitectura 2025?

Del 12 de maig al 28 de juny, nou espais del districte acullen exposicions, concursos i tallers, entre altres

L’Ajuntament descarta un nou CAP a la Bonanova per aquest mandat

Els veïns defensen que és un barri amb una "població envellida" amb dificultats per desplaçar-se fins al centre de Vallcarca

Un nou Vila-Matas ha arribat: les ressenyes de la Casa Usher

"Canon de cámara oscura", una distopia inquietant, on els androides qüestionen el que significa ser humà

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí