Publicitatspot_img
Publicitat
spot_img

Lleó XIII fa especial la tornada a l’escola amb gossos

El que podria ser una experiència no massa agradable el primer dia de classe, es difumina entre les carícies i la benvinguda dels animals

Publicat el 18.9.2019 6:00 · Actualitzat el 17.5.2023 11:37

Educació

Roser Díaz

És el primer dia de curs a l’escola Lleó XIII de Barcelona. Quan han tocat les 9 del matí, els alumnes, alguns d’ells entristits i d’altres il·lusionats, obrien els ulls encuriosits en travessar el llindar de la porta.

El Summer, el Milú, la Vida, la Mel, el Bruc i la Pipa els esperen movent les seves cues, plens d’alegria. Així, el que podria arribar a ser una experiència no molt agradable, el primer dia de classe, es difumina entre les carícies i la benvinguda que aquesta colla de gossets ensinistrats els hi té preparada.

Publicitat
Primer dia de classe a l’Escola Lleó XIII © Fundació Affinity

Tot plegat és el resultat de la col·laboració de l’escola amb la Fundació Affinity. La directora de l’escola , Eva Peribáñez, explica al Jardí que aquesta iniciativa la varen començar l’any passat i que “els resultats van ser molt bons”. De la mateixa manera la responsable de Teràpies de la Fundació Affinity, Maribel Vila, comenta que “els gossos, des de petits, estan ensinistrats per socialitzar amb els nens”, cosa que es constata a fàcilment a través de tota mena de carícies que els animals reben.

El tracte amb els animals de companyia en situacions de canvi pot disminuir l’estrès i ajudar a encarar millor una nova perspectiva. Després, els nens i nenes pugen a les aules on s’han fet jocs amb els gossets i els companys. D’aquesta manera l’entrada a l’escola ha estat molt divertida, relaxada i diferent. Tots contens i positius per començar el nou curs.

Animals que curen i socialitzen: una nova eina a l’escola

Nens del Lleó XIII amb un dels gossos © Fundació Affinity

L’escola Lleó XIII, dins del marc del projecte ‘Animals que curen’ (Teràpies de la fundació Affinity) ha integrat el programa “Respétame” adreçat als alumnes de 3è d’ESO i 6è de primària. Un dia a la setmana, els gossos pujaran a les aules amb la finalitat d’interactuar amb els alumnes. Es generaran grups de treball, moltes vegades formades per nois i noies de caràcters o actituds antagòniques, que a través de la interrelació amb els animals, que també són de rases i característiques variades, podran arribar a suavitzar les seves diferències. Es busca l’acceptació de la diversitat, la potenciació de les aptituds pròpies i el respecte per als altres. Una bona eina per lluitar contra l’assetjament escolar.

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

La meitat de les famílies de Sarrià – Sant Gervasi es queden sense plaça a l’escola bressol pública

El Consell Plenari aprova una proposició de Junts que demana ajudar les famílies a pagar les quotes de les privades, però topa amb una oposició ferma del PSC, comuns i ERC

Sis dinàmiques i jocs de conversa per fer en família durant les vacances

Els jocs de conversa no només són divertits, sinó que fomenten la comunicació, la creativitat i la comprensió emocional

Inquietud a la llar d’infants El Ginjoler de Sant Gervasi pel canvi precipitat de gestora privada

L’anterior operador va estudiar la incorporació del centre a la xarxa pública, però l'Ajuntament diu que "no és possible"

El 14è Sopar de Llenties Solidàries al Sant Ignasi recapta gairebé 30.000 euros per a infants i joves de Badalona

El sopar va reunir 758 persones en la principal cita solidària de l'any per al Centre Sant Jaume
spot_img

L’esvoranc de l’L9 ha afectat 300 veïns i una setantena es troben allotjats en hotels de Sant Gervasi

El Punt d’Informació Ciutadana ubicat al Centre Cívic Vil·la Florida, habilitat el mateix dia de la incidència, romandrà obert fins que es produeixi el retorn als habitatges

Les recomanacions de la Casa Usher per aquest estiu

Un recull de llibres ideals per ser els millors companys de viatges d'aquestes vacances, tria la teva pròxima aventura, busca una bona ombra i comença a gaudir!

Casa al carrer de Pomaret, 14: característiques i curiositats

El carrer santgervasienc conserva un conjunt de cases modernistes construïdes per l’alta burgesia catalana entre finals del 1800 i principis del 1910

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí