Publicitat

L’ONG CatSya fa 10 anys

spot_img

Publicat el 9.11.2017 13:00

Notícies de Sant Gervasi

Carme Rocamora (@CarmeCRS)

Un petit viatge personal va empènyer a la Mònica Ruiz, ara fa deu anys, a Burkina Faso. I aquest petit viatge va servir perquè acabés construint una cosa tan gran com és una ONG, CatSya, que té seu al districte de Sarrià-Sant Gervasi. Aquests 10 anys que ha complert CatSya es van celebrar en una festa el passat 5 d’octubre a la Sala B de Luz de Gas.

Publicitat

L’ONG vetlla per millorar la vida de les persones a Burkina Faso, amb una mirada sensible, també, cap al paper de la dona, que incentiven mitjançant activitats socioeconòmiques, en una societat on encara queda molt per aconseguir la igualtat de gènere. De mica en mica, l’ONG va anar creixent i construint millores al país i tres escoles de Sarrià mantenen contacte per correu amb les escoles d’allà. A poc a poc, també, van fent petites accions per recaptar diners i invertir-los en aliments i educació, en promoure projectes de cooperació i millores per la salut així com potenciar la sensibilització sobre la realitat dels països africans des d’Europa.

Publicitat
Actuació d’Abbey’s Beat a la festa de CatSya.
Fotografia: Sergi Alemany

La nit a Luz de Gas es va impregnar d’un ambient familiar, amb amics, coneguts i col·laboradors de l’ONG, que per cert, ha aconseguit ja 43 apadrinaments. Més de 200 persones van assistir a l’acte i van veure com la Mònica va bufar les veles d’aniversari d’aquest projecte que ja ha complert 10 anys. I en aquella mateixa nit, els diners recaptats amb l’entrada, van servir per pagar l’alfabetització de 430 alumnes i també per reparar el pou d’una escola.
A més a més, els assistents van poder gaudir de l’actuació d’Abbey’s Beat, una banda de pop-rock que toca conegudes cançons dels Beatles o bé de Police, però també del pop espanyol actual o bé los Hombres G i Los Secretos. El grup, que es dedica en gran part a posar la seva música en actuacions benèfiques, explica que la seva màxima és passar-ho bé i si a sobre la seva música ajuda a causes solidàries, molt millor.

Qualsevol cosa, per petita que sigui, és un gran pas per fer avançar societats que injustament viuen d’una manera molt diferent a la nostra i això és el que mou CatSya, una ONG que fa coses boniques i admirables.

spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

La Drogueria Rovira de Galvany suma un prestigiós premi internacional

El guardó nacional dels Global Innovation Awards és l'últim d'una llarga llista de reconeixements per a l'emblemàtic establiment

El Jardí 123, desembre 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2026/01/1626-El-Jardi123_Desembre25_0212-_ok.pdf

La casa Dolors Solà

Arquitectura domèstica i detalls modernistes en un dels pocs habitatges unifamiliars conservats al carrer Ferran Puig

El Jardí 119, juliol de 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2025/06/El_Jardi_119_Juliol25_ok.pdf
spot_img

“El tresor amagat”, un conte que et fa perdre la noció del temps

La sarrianenca Eulàlia Tramuns presenta una història que combina papiroflèxia i aprenentatge matemàtic

L’Ajuntament millorarà el paviment de Via Augusta i República Argentina durant les vacances de Setmana Santa

Les actuacions es beneficiaran de la davallada de la mobilitat i tindran lloc durant els dos caps de setmana

Els armolls: característiques i usos

Actualment són una verdura molt poc conreada a les nostres hortes, ja que ha estat desplaçada per les bledes i pels espinacs

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí