Dijous 07, desembre 2023
7.9 C
Sant Gervasi
7.8 C
Sarrià
Publicitat

‘Màgic moment’ al Jardí dels Tarongers

El concert va permetre descobrir facetes desconegudes en els poemes de Martí i Pol, matisos interessants en els de Foix i la musicalitat de les paraules de Carner

Jesús Mestre
Jesús Mestre
Historiador, especialitzat en la història de la ciutat de Barcelona. Director de la revista L'Avenç els anys 1988 i 1989, i de Plecs d'Història Local des de 1989 fins al 1997. Com editor, he coordinat obres col·lectives com ara el Diccionari d'Història de Catalunya (1992), l'Atles d'Història de Catalunya (1995), entre altres, publicades a Edicions 62. Col·laboro en la constitució de l'Associació Cultural Casa Orlandai, de la que vaig ser el primer president, el 2007. He escrit els llibres L'Abans. Barcelona Vila de Sarrià, recull gràfic 1874-1975 (2012) i Sant Gervasi de Cassoles (2013). El 2014 vaig fundar El Jardí, aventura en què persisteixo

Publicat el 27.10.2020 7:54

Cultura

Jesús Mestre

Ens hem acomiadat de l’estiu amb un concert a l’aire lliure en un formós jardí de Pedralbes. Era el dia de la Mercè, i l’aire ja començava a tenir la lleugeresa tardoral, però encara es podia gaudir de la fresca nocturna. Mercè Corretja, amb la complicitat de l’Associació del Jardí dels Tarongers i el Consell Català de la Música, que gestionen els concerts del Jardí dels Tarongers, la casa d’estil noucentista de l’industrial i mecenes Josep Bartomeu i Granell, i la col·laboració de la Fundació J. V. Foix, presentava un àlbum dedicat a la seva mare, Mercè Torrents (1930-2018).

Publicitat

La publicació de l’àlbum, Màgic moment, editat per Columna Música, s’ha retardat fins a finals d’any, però el concert estava programat i es va poder fer, amb les estrictes mesures sanitàries corresponents. Els intèrprets del concert van ser la mezzo Marta Valero i el pianista Daniel Blanch, i el repertori va consistir en poemes de Miquel Martí i Pol, Josep Carner, Salvador Espriu, J. V. Foix i un vers de Corretja, musicats i convertits en cançons per Torrents. Aquestes versions van permetre descobrir facetes desconegudes en els poemes de Martí i Pol, matisos interessants en els de Foix i, sobretot, va destacar la musicalitat de les paraules de Carner.

Publicitat

S’ha d’agrair molt el coratge dels organitzadors d’aquests actes en la situació actual, on la covid-19 ens segueix fuetejant sense pietat. I el Màgic moment de Pedralbes ens mostra que s’ha de lluitar per poder seguir gaudint de la música i de la poesia, però que és possible fer-ho. I val la pena gaudir-ho. El Centre d’Estudis Musicals vol tenir actiu el Jardí dels Tarongers aquesta tardor i manté la programació de diversos concerts d’octubre a desembre, ara a dins de la casa, en l’acollidora sala Vila Arrufat on, el 10 de juliol de 1955, va viure el debut de Montserrat Caballé, segurament de la mà de Conxita Badia. Els joves músics tenen un espai on mostrar les seves habilitats en aquest lloc tan especial.

Publicitat

Subscriu-t'hi

Dona suport al periodisme cooperatiu i de proximitat



PDF per 30€ l'any
PDF + PAPER per 45 € l'any

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.