Publicitatspot_img
Publicitat
spot_imgspot_imgspot_imgspot_img

Maria Dolors Bonal, de la Fundació l’Arc, rep la Medalla d’Or al Mèrit Cultural

Durant la seva trajectòria, ha apostat per un model centrat en la música com a principal eina educativa

Publicat el 1.5.2019 10:00 · Actualitzat el 1.5.2019 12:11

Cultura

El Jardí

Maria Dolors Bonal (Arbúcies 1932), pedagoga musical i fundadora de la Fundació l’ARC Música, ha estat reconeguda aquest dilluns 29 d’abril amb la Medalla d’Or al Mèrit Cultural de l’Ajuntament de Barcelona. Bonal va fundar l’any 1967 la Fundació l’ARC Música, i posteriorment va portar l’escola de música a Can Ponsic, a Sarrià.

El plenari de Barcelona del 20 de desembre va aprovar atorgar aquest reconeixement per la seva trajectòria en l’ensenyament musical, “durant la que ha fet de la música una eina d’integració i transformació social, fugint dels cànons tradicionals d’ensenyament”.

Publicitat

La Fundació l’ARC treballa des l’any 1967 l’ensenyament i divulgació musical, posant la música a l’abast de tothom i promovent l’activitat musical entre els col·lectius desfavorits socio-econòmicament.

En el decurs de l’acte, on també s’ha guardonat a Assumpció Malagarriga, hi han intervingut el comissionat de Cultura de l’Ajuntament de Barcelona, Joan Subirats; la directora de l’Escola Municipal de Can Ponsic, Mireia Hernández, que ha fet la glossa de Maria Dolors Bonal; i el director musical i artístic de la Jove Orquestra Nacional de Cataluna, Manel Valdivieso. Músics de Xamfrà, i del Cor de Cambra de Música de Sarrià de Can Ponsic, han ofert actuacions musicals.

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

spot_img

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí