Publicitat

Una exposició de Contes Sonats amb l’impuls de l’EMM Can Ponsic arriba a Casa Orlandai

Diferents escoles s'han interessat per la iniciativa de l'Escola Municipal de Música Can Ponsic

spot_img

Publicat el 1.6.2022 14:27

Cultura

EMM Can Ponsic

L’Escola Municipal de Música (EMM) Can Ponsic impulsa la iniciativa Contes Sonats que posa en contacte el Centre d’Educació Especial Vil·la Joana i dues escoles públiques més del districte, Costa i Llobera i Orlandai, alguns alumnes i professors de la mateixa escola de música, i el Centre Cívic Casa Orlandai que se suma al projecte cedint el seu espai per mostrar l‘exposició resultant.

Publicitat

La idea es va originar a la classe de música i arts plàstiques de l’Escola Vil·la Joana, amb alumnes NESE (Necessitats Específiques de Suport Educatiu), gràcies a la intervenció que hi ha fet durant el curs una professora de Can Ponsic, a partir de la proposta pedagògica de posar música a dos llibres il·lustrats molt bonics, l’Onada, de Suzzy Lee, i Shhh! Tenim un pla, de Chris Haughton. Veient la resposta dels alumnes, imaginativa i sempre sorprenent amb el joc narratiu de les il·lustracions, l’acompanyament amb instruments d’Orff i percussió i sobretot inspirats en el moviment suggerent dels preciosos titelles creats amb tanta saviesa i bon gust per Marta Arana, sorgeix el projecte de fer extensiva l’experiència a alumnes d’altres escoles.

Publicitat
Escola Municipal de Música Can Ponsic © Antonio Lajusticia Bueno – Ajuntament de BCN

La proposta de col·laboració es fa a través del seminari de mestres, espai de trobada per dinamitzar projectes i intercanviar experiències que des del 1992, L’ARC Música, embrió de l’actual Escola Municipal de Música Can Ponsic, du a terme amb els professors especialistes de música d’algunes escoles del districte, per eixamplar el seu radi d’actuació més enllà de les parets de la mateixa escola.

Algunes escoles es van interessar per la iniciativa i hi participen amb els grups de tercer de primària, imaginant i creant nova música a partir dels contes. Cada grup ho fa amb una mirada diferent i única, però des d’una mateixa idea i per un projecte col·lectiu. Una exposició que s’estrenarà el 10 de juny a Casa Orlandai mostra un vídeo de creació conjunta, il·lustracions, figures de fang, fotografies del procés de creació de cada centre i els titelles que ho acompanyen i han servit d’inspiració.

Notícies relacionades

Debat urbanístic en la presentació del llibre “Democràcia i Ciutat” organitzada per la CUP a Casa Orlandai

L'autor Miquel Flamarich reflexiona sobre el poder en un acte distès i proper

La Casa Orlandai celebra el seu 18è aniversari amb una programació plena d’activitats

La setmana del 5 d'abril, el centre cultural de Sarrià acollirà espectacles, dinars populars i concerts, entre altres

Mò Bertran omple Casa Orlandai en la presentació del seu primer llibre de narrativa

L'autora explica el procés creatiu de "Compte amb el que desitges" en l'acte conduït per la periodista Virgínia Martí

Homenatge pòstum a l’escriptor i veí de Galvany Rafael Bertran Montserrat

Homenatge pòstum a l'escriptor i veí de Galvany Rafael Bertran Montserrat
spot_img

La Biblioteca Clarà tanca uns mesos per obres de millora

A partir del 28 d'abril començarà la reforma de la façana, la zona d'accés i el sistema de ventilació

Les ressenyes de la Casa Usher per Sant Jordi 2025

Una tria de lectures que han agradat a la llibreria de Galvany en els últims temps, ideals per regalar en el dia més bonic de l'any pels catalans

Sant Jordi 2025 a Sarrià-Sant Gervasi

Durant el mes d'abril i a principis de maig, les entitats i els comerços organitzen una extensa programació d'activitats

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí